دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/22 10:22
علیرضا اکبری
کد خبر: 12648

علیرضا اکبری کیست و چه مسئولیتی داشت | اکبری چرا اعدام می شود + فیلم

علیرضا اکبری یکی از مقامات سابق وزارت دفاع به جرم جاسوسی برای انگلستان به اعدام محکوم شده است، اما او کیست و اتهامش چیست؟

علیرضا اکبری به اعدام محکوم شد. علیرضا اکبری معاون پیشین وزیر دفاع در دولت اصلاحات است.  اتهام علیرضا اکبری بسیار سنگین بوده است. علیرضا اکبری به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده است. علیرضا اکبری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی دستگیر شد.

علیرضا اکبری کیست و چه مسئولیتی داشت

علیرضا اکبری، مدتی قبل به اتهام جاسوسی علیه کشور دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده قضایی و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار و و به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

علیرضا اکبری، معاون پیشین وزیر دفاع در دولت اصلاحات، دانش آموخته صلح سازی و حفظ صلح و رئیس موسسه پژوهش های راهبردی تصمیم بود. او مسئول سازمان نظامی اجرای قطعنامه ۵۹۸ در زمان پذیرش قطعنامه بود و در دوران وزارت علی شمخانی در وزارت دفاع معاون بین‌الملل این وزارتخانه بود.

بر اساس اطلاعیه وزرات اطلاعات او مدتی پیش توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی دستگیر شده است. منابع رسمی در مورد زمان دقیق بازداشت هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده اند. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45ynq3