دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/26 14:12
مانتی های لذید
کد خبر: 13640

مانتی سیب زمینی | اردورهای کوچولو و لذیذ! + عکس

مانتی شبیه به پیراشکی است که در بیشتر کشورهای خاورمیانه به شکل های گوناگون پخته می شود.

به گزارش ستاره پارسی: مانتی ها شبیه به پیراشکی های هستند که در بیشتر کشور های خاورمیانه به روش های مختلف تهیه می شوند. مانتی های لذیذ را می توانید برای شام برای مهمانی ها تهیه کنید. مانتی های لذیذ سیب زمینی بسیار ایده خوب و خوشمزه می باشد.

مانتی ترکیه ای یکی از پیش غذا های بسیار خوشمزه است که می توانید به عنوان غذای اصلی نیز سرو کنید. این غذا همان طور که مشخص است با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده تهیه می شود و طعم مزه بسیار خوبی دارد و همه ی اعضای خانواده ان را دوست دارند این خوراک با رنگش به زیبایی سفره می افزاید وقتی سیب زمینی با ماست ترکیب می شود مزه آن را خیلی بهتر میکند.

مواد لازم مانتی ترکیه ای

سیب زمینی آب پز ۵ عدد

جعفری خرد شده ۱ لیوان

فلفل سیاه – پاپریکا –نمک به مقدار لازم

مواد میانی

پیاز متوسط ۲ عدد

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

نمک به مقدار لازم

روغن مایع به مقدار لازم

برای تزیین

کره پاپریکانعناماست ۱ کاسه

طرز تهیه مانتی ترکیه ای

سیب زمینی ها رورنده کرده و نمک – فلفل و جعفری خرد شده رو اضافه کرده و با هم مخلوط میکنیم .از سیب زمینی به اندازه یه نارنگی برداشته و شکل پیاله بهش میدیم و وسطش رو گود میکنیم .مواد میانی رو اماده میکنیم پیاز رو تفت داده و گوشت چرخ کرده رو بهش اضافه میکنیم .و تفت میدیم .نمک و فلفل رو اضافه کرده و وقتی مواد میانی اماده شدوسط سیب زمینی ها رو با مایه گوشتی پر کرده و روشون رو با ماست تزیین میکنیم .کره رو داغ کرده و پاپریکا و نعنا رو توش ریخته و روی ماست ریخته و حالا برای سرو اماده هست .

مانتی های لذیذ

مانتی های لذیذ

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pqod2