جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/27 06:02
الناز رکابی
کد خبر: 9931

تصاویر استقبال از الناز رکابی | شعارهای مردم را ببینید

بامداد امروز الناز رکابی و اعضای تیم ملی سنگ‌نوردی زنان در فرودگاه مورد استقبال مردمی قرار گرفتند. استقبال مردمی از رکابی پس از آن صورت گرفت که این ورزشکار با تکذیب کشف حجاب، مشکل حجابش در فینال مسابقات را سهوی و به علت زمانبندی نامناسب و فراخوانی غیرقابل پیش‌بینی مسئولان رقابت‌ها عنوان کرد.

الناز رکابی زادهٔ ۲۹ تیر ۱۳۶۸ در زنجان بانوی سنگ نورد ایرانی است. الناز رکابی دارای مدرک فوق لیسانس تربیت بدنی گرایش تغذیه ، لیسانس زمین شناسی ، دیپلم تجربی می باشد. الناز رکابی در شهریور ۱۴۰۰ به مقام سوم و مدال برنز مسابقات دست یافت. بامداد امروز الناز رکابی و اعضای تیم ملی سنگ‌نوردی زنان در فرودگاه مورد استقبال مردمی قرار گرفتند. استقبال مردمی از رکابی پس از آن صورت گرفت که این ورزشکار با تکذیب کشف حجاب، مشکل حجابش در فینال مسابقات را سهوی و به علت زمانبندی نامناسب و فراخوانی  غیرقابل پیش‌بینی مسئولان رقابت‌ها عنوان کرد.

سال‌های فعالیت

رکابی دختر سنگنورد اهل ایران از سال ۱۳۸۰ تاکنون بطور حرفه ای وارد رشته سنگ نوردی شده و در طول سال های فعالیت خود توانسته مدال ها رنگارنگی را کسب کند

از جمله مقام ها و مدال های این بانوی سنگ نوردی زنجانی میتوان به :

قهرمان کشور از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۸

برنده مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا در سال ۲۰۱۷

مدال برنز ماده لید کاپ آسیا ۲۰۱۷

قهرمان جام گورتکس آدیداس راک استار آلمان ۲۰۱۶ ،

چندین مدال برنز و نقره در ماده های سرعت تیمی و لید و اوورال و بولدرینگ در سطح قهرمانی آسیا و … اشاره کرد.

رتبه جهانی وی در مسابقات ورد کاپ بولدرینگ نهم و در رشته لید که رشته های تخصصی وی در سنگنوردی میباشند نوزدهم میباشد .

الناز رکابی

الناز رکابی در شهریور ۱۴۰۰ در مسابقات کمباین (مجموع سه رشته سرعت، سرطناب و بولدرینگ) قهرمانی جهان با کسب ۴۲ امتیاز سوم شد و مدال برنز را از آن خود کرد و این نخستین مدال قهرمانی جهان «ایران» در رشته سنگنوردی است که توسط «الناز رکابی» کسب شد.

محیا دارابیان دیگر نماینده کشورمان با ۳۶۰ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت.

در گذشته مربی خانم خوب و باتجربه در زنجان نداشتیم که بتواند کمک کند و برترین سنگ نورد بانوان خودم بودم. به مرور زمان تجربیاتی را به دست آوردم و در آخرین سفرم به اتریش حدودا ۲ ماهی با یک مربی اتریشی تمرین کردم و متوجه شدم با تمام تجربیات و آزمون و خطاهایی که در این بیست سال به دست آوردم خودم می توانم بهترین مربی خودم باشم.

الناز رکابی

لقب دختر عنکبوتی

لقب دختر عنکبوتی بامزه و جالب است. مرد عنکبوتی یک شخصیت جا افتاده و جذاب بین مردم بود و اینکه حالا با الهام از آن مرا دختر عنکبوتی صدا می کنند، برایم جالب است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dn6q2