جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/26 17:30
کد خبر: 597

مصاحبه ای خواندنی با ژاوی فوتبالیست محبوب

ژاوی؛ بازیکن فوتبال پیشین و مربی فوتبال کنونی اهل اسپانیا است.

به گزارش ستاره پارسی؛ ژاویِر هرناندز کروز به اسپانیایی: Xavier Hernández Creus است.ژاوی زادهٔ ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰  در تراسا متولد شد.شناخته شده به ژاوی؛ بازیکن فوتبال پیشین و مربی فوتبال کنونی اهل اسپانیا است که ژاوی هدایت تیم السد قطر را در جایگاه سرمربی برعهده دارد. ژاوی در دوران حرفه‌ای خود در پست هافبک مرکزی برای باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بازی می‌کردن او بهترین بازیکن اسپانیایی در تمام ادوار فوتبال به شمار می‌رود.

ژاوی

 مصاحبه خواندنی با ژاوی هرناندز

سرت را بالا بگیر

اولین درسی که در بارسلونا یاد گرفتم، این بود که با سر بالا بازی کنم. اگر فقط وقتی توپ را به دست آوردی، به اطراف نگاه کنی، چطور می خواهی متوجه بشوی که اطرافت چه خبر است؟ اما اگر پیش از اینکه پاس هم تیمی ات را کنترل کنی، سرت را بالا بگیری، فورا متوجه می شوی که چه فضاهایی در اختیار داری.

 

می فهمی که نزدیک ترین مدافع در کجا حضور دارد و بهترین گزینه ات برای دادن پاس موفق چه کسی است. من در طول دوران حرفه ای ام توصیه های فوق العاده زیادی دریافت کردم اما همیشه اولین توصیه، مهمترین است.

 

اطلاع از حرکت بعدی

وقتی پاس را دریافت می کنم، قبلا به دور و برم نگاه کرده ام و فکر می کنم که آیا می توانم بچرخم یا نه و اینکه آیا یک مدافع پشت سرم هست یا نه. این اولین نکته است. اگر تحت فشار باشم، با یک یا دو ضرب بازی می کنم یا توپ را به شکلی حفظ می کنم که بازیکن یارگیرم نتواند توپ را بزند. اساسا تلاش می کنم تا چند متر فضا داشته باشم و در موقعیتی باشم که توپ را از دست ندهم و این به تیم اجازه می دهد تا رو به جلو حرکت کند.

 

شدت پاس، کلیدی است

سرعت توپ در موفقیت پاس اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید پاسی بدهید که هم تیمی تان شوت بزند، باید با ضرب محکم تری توپ را بدهید در این صورت هم تیمی تان می تواند از سرعت توپ برای زدن شوت محکم تر استفاده کند. این برای ارسال ها هم صادق است. یک پاس ۵ متری فرق می کند. شدت آن می تواند خیلی متغیر باشد.بیوگرافی ژاوی

ژاوی

ژاوی و همسرش

به این بستگی دارد که چه کسی اطراف تان باشد. بنابراین باید پیش بینی کنید که آیا هم تیمی تان با یک ضرب کار خواهد کرد یا این فرصت را دارد تا توپ را کنترل کند.

اگر احتمال این وجود دارد که تنها یک ضربه به توپ بزند، توپ را با شدت بیشتری برایش می فرستم. البته همچنان با دقت کامل این کار را انجام می دهم.”

 

یاد بگیرید که عاشق پاس دادن باشید

در دنیا هیچ احساسی مانند دادن یک پاس نیست. وقتی پاس نهایی را می دهید که به یک گل منجر می شود، با خودتان فکر می کنید:” لعنتی! چقدر فوق العاده بود!”

یک پاس که بازی را به کناره ها باز می کند و ارسال پس از آن منجر به گل می شود هم خوب است اما بهترین حالت ممکن، پاسی است که از میانه زمین می اندازید و با عبور از وسط مدافعان حریف، مهاجم تان را با دروازه بان تک به تک می کند. پاسم به پدرو در فینال لیگ قهرمانان۲۰۱۱ برایم یک لحظه فوق العاده بود.

 

 

بد نیست بدانید چرا بعد از مسی، ژاوی بزرگترین بازیکن تاریخ بارسا است؟

می توانیم ژاوی را بعد از مسی بهترین بازیکن تاریخ طولانی باشگاه بارسلونا بدانیم. این بازیکن اسپانیایی، اگرچه دیر اوج گرفت اما زمانی که به اوج رسید یکی از بهترین شد و چندین فصل متوالی، برای بارسا جز بهترین ها بود.

هیچ کس شاید حتی در طول تاریخ فوتبال، به اندازه ژاوی بلد نبود که چطور چگونگی تقسیم مالکیت توپ را بر زمین دیکته کند و چطور همه توپ را به هم تیمی هایش برساند. بی خود نبود که بارسا و تیم ملی اسپانیا می توانستند همواره آمار بیش از هفتاد درصد مالکیت توپ داشته باشند.

درصد پاس های سالم ژاوی در بسیاری از بازی ها بیش از ۹۰ درصد بود و حتی یک بار در یک بازی به طرز باور نکردنی به ۱۰۰ درصد رسیده بود.

ژاوی

ژاوی

ژاوی

 

ژاوی در لباس عرب

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36eqy2