شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/20 06:00
بورانی لبو | بورانی لبو خوشمزه | بورانی لبو خوشرنگ
کد خبر: 11567

طرز تهیه بورانی لبو برای شب یلدا | بورانی لبو خوشمزه و خوشرنگ برای شب چلا

بورانی لبو یک پیش غذای خوش رنگ مناسب در کنار سایر غذاها می باشد.
بورانی لبو یکی از بورانی های پاییز و زمستان است که بسیار خوشمزه می باشد.بورانی لبو یکی از انواع بورانی های خوشرنگ بین المللی است که می توانیم برای شب یلدا از آن استفاده کنیم،  برای تهیه بورانی لبو حتما از ماست چکیده استفاده کنید.برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه بورانی لبو در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم بورانی لبو برای ۴ نفر

بورانی لبو

لبو ۳ عدد یا ۱ لیوان لبو رنده شده
سیر ۱ حبه
ماست شیرین ۲ لیوان
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری سرپر
فلفل سفید(اختیاری) و نمک به میزان لازم
 
طرز تهیه بورانی لبو

بورانی لبو

مرحله اول
 
ابتدا لبوها را تمیز با یک اسکاج می شوییم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا سطح روی آن ها کاملا پوشیده شود آب می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم اجازه می دهیم تا به مدت تقریبا ۲ ساعت بپزند.

مرحله دوم

سپس با چنگال لبوها را تست می کنیم تا مطمئن شویم که پخته شده اند. بعد داخل صافی قرار می دهیم تا خنک شوند و سر و ته آنها را می گیریم و خیلی راحت پوست روی آنها را مانند سیب زمینی می گیریم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد.

مرحله سوم

بورانی لبو

فرچه را با کمی روغن مایع آغشته می کنیم و قالب مورد نظرمان را کاملا با آن چرب می کنیم و کنار می گذاریم.
آنوقت پودر ژلاتین را داخل کاسه ای می ریزیم و ۱/۳ لیوان آب ملایم کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق همان لحظه مداوم هم می زنیم. آنوقت کاسه را روی حرارت کتری در حال جوش قرار می دهیم تا کاملا در آب حل شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه پودر ژلاتین مایع کاملا شفافی شد از روی حرارت کاسه را بر می داریم و کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد. ماست را داخل کاسه ای می ریزیم و با همزن دستی خوب می زنیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

بورانی لبو

حالا سیر را پوست می گیریم و با رنده ریز می کنیم به ماست اضافه می کنیم و خوب آنها را مخلوط می کنیم. بعد ژلاتین خنک شده را کم کم به آن می افزاییم و همان دقیقه آنها را هم می زنیم. در اینجا سرعت عمل باید داشته باشید و سریع هم بزنید چون اگر ماست خنک باشد همان لحظه ژلاتین می بندد.

مرحله هفتم

بعد از آنکه مخلوط شدند نمک و فلفل سفید را به آن اضافه می کنیم و مجددا آنها را مخلوط می کنیم. لبو رنده شده را نیز در این مرحله به مواد می افزاییم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا آغشته به لبو شود.

مرحله هشتم

بورانی لبو

آنگاه بورانی لبو را داخل قالب از قبل چرب شده می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت تقریبا ۱ الی ۲ ساعت خودش را بگیرد. انتخاب بورانی لبوی قالبی برای شب یلدا یک انتخاب عالی است تا  سفره شما را درخشنده تر کند. نوش جان

نکته: اگر ژلاتین داغ باشد زمان اضافه کردن به ماست حتما می برد. همین طور ماست هم اگر ترش باشد مانع بستن ژلاتین می شود. پرچرب بودن آن نیز باعث می شود که راحت تر از قالب بیرون بیاید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vr5b3