جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/11 04:45
اخبار حوادث | اخبار حوادث مهم | اخبار حوادث روزانه | اخبار حوادث استان ها
کد خبر: 12237

اخبار حوادث: نیکوکار قلابی جیب هزاران نفر را خالی کرد | نقشه شوم خیر مدرسه‌ساز به کمک اینستاگرام فیلتر شده جواب داد

اخبار حوادث موضوعات متنوعی دارد که ذهن شما را درگیر خود می کند. در اخبار حوادث امروز به سراغ ماجرای یک خیر مدرسه ساز قلابی می رویم که با خالی کردن حساب دیگران از طریق اینستاگرام ثروتی به جیب زده بود.

اخبار حوادث روزانه به منظور اطلاع از محیط اطراف ما منتشر می شود. اخبار حوادث شما را از اتفاقات روزانه باخبر می کند. اخبار حوادث موضوعات متنوعی دارد که ذهن شما را درگیر خود می کند. در اخبار حوادث امروز به سراغ ماجرای یک خیر مدرسه ساز می رویم که با خالی کردن حساب دیگران از طریق اینستاگرام ثروتی به جیب زده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در تشریح این خبر گفت: «تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و عنوان کردند یک صفحه جعلی با نام و تصاویر یک خیر مدرسه ساز در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از مردم می‌کند.»

این مقام انتظامی ادامه داد:

کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۵۵ هزار نفر دنبال کننده ایجاد شده و با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی خیرین و با جعل هویت یک خیر مدرسه ساز با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به ساخت مدرسه برای مناطق محروم از کاربران کلاهبرداری می‌کند. 

اخبار حوادث

 کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و با به دست آوردن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات افراد خیر معروف در کشور در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از حدود ۱۹ شهروند اعتراف کرد و ضمن ابراز پشیمانی انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: «به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mw5w2