جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/04/04 09:33
کد خبر: 117505

واگنر عقب نشینی کردند | نظامیان روس مسکو را ترک کردند

نیروهای روس که برای حفاظت از «مسکو» پایتخت روسیه در این منطقه مستقر شده بودند، روز یکشنبه پس از عقب نشینی نیروهای واگنر وعقب نشینی، این منطقه را ترک کردند.

روس‌ها در منطقة Lipestek برای کُند کردن حرکت نیروهای واگنر جاده منتهی به مسکو را کندند. برخی گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای واگنر به نزدیکی مسکو رسیده اند و احتمال درگیری در دروازهای مسکو بالاست. گروه واگنر پیمانکار نظامی خصوصی روسیه از شب گذشته وارد جدال جدی با وزارت دفاع روسیه شده است. اتفاقی که یک شورش بزرگ نام گرفته است. این درگیری داخلی بین نیروهای نظامی خصوصی و دولتی روسیه در رسانه‌های سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

نظامیان روس مسکو را ترک کردند

نظامیان روس بعد از ظهر یکشنبه «مسکو» را ترک کردند و به دنبال آن مردم به خیابان‌ها هجوم آوردندو تردد به حالت عادی بازگشته است.

نیروهای روس که برای حفاظت از «مسکو» پایتخت روسیه در این منطقه مستقر شده بودند، روز یکشنبه پس از عقب نشینی نیروهای واگنر وعقب نشینی، این منطقه را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیروهای روس در مسکو با ایجاد ایست بازرسی با خودروهای زرهی و نیرو در جنوبی شهر، برای ورود نیروهای واگنر آماده شده بودند.

«پریگوژین» رئیس گروه واگنر روز شنبه مدعی شد شهر «روستوف» تحت کنترل واگنر درآمده و آن را انتقام از حمله وزارت دفاع روسیه که این گروه مدعی شده علیه مواضعشان صورت گرفته، اعلام کرد. در پی آن، رسانه‌های روسیه گزارش کردند نیروهای امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان واگنر در سنت‌پترزبورگ شدند.

ساعاتی بعد رئیس واگنر با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرد پیشروی را توقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی عقب بکشد. به این ترتیب شورش واگنر در کمتر از ۲۴ ساعت به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، نیروهای روس مسلح به مسلسل روز شنبه پست‌های بازرسی در حومه جنوبی مسکو ایجاد کرده بودند. نظامیان روس بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران پایتخت را ترک کردند و به دنبال آن مردم به خیابان‌ها هجوم آوردند.این کتردد به حالت عادی بازگشته و موانع و ایست‌های بازرسی برداشته شده است.

در تحولی دیگر، به دنبال فروکش کردن التهاب اوضاع در روسیه، نیروهای ویژه چچنی هوادار رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه از شهر «روستوف» در جنوب غربی روسیه، خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» نیروهای ویژه چچن که برای مقاومت برابر پیشروی گروه «واگنر» در منطقه روستوف مستقر شده بودند، روز یکشنبه از این منطقه خارج شدند و عقب‌نشینی کردند.

«آپتی آلودینوف» فرمانده نیروهای چچنی گفت که نیروهای ویژه «آخمت» در حال بازگشت به مکانی هستند که قبلا در حال جنگ بودند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2apr6y