پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/17 11:43
کد خبر: 14912

هشدار خطرناک هواشناسی برای تهران | گردوخاک تهران را در بر می گیرد؟

وضعیت آب و هوایی در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی استان تهران از ظهر پنج‌شنبه تا اواخر وقت جمعه (۱۷ و ۱۸ فروردین) پیش بینی می شود.

با توجه به شدت باد و خیزش گردوخاک در تهران ، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و در نواحی مستعد، اخطار داد که قابلیت دید کاهش یافته و کیفیت هوا نیز نسبیاً کاهش پیدا خواهد کرد.

این وضعیت جوی از ظهر پنج‌شنبه تا اواخر وقت جمعه (۱۷ و ۱۸ فروردین) در مناطق مرکزی،جنوبی و غربی استان تهران مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و غیرمستحکم، احتمال خسارت به محصولات و سازه‌های کشاورزی و پوشش گلخانه‌ها، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های ناشی از این وضعیت جوی اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و غیرمستحکم مانند داربست‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و پرواز با هواگردهای سبک، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم توقف خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال، عدم استقرار در نواحی مرتفع مانند قرارگرفتن بر داربست‌ها، بالابرها و ساختمان‌های بلند را لازم می‌داند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2l55v8