پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/30 09:42
کد خبر: 122239

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۳۱ مرداد ۱۴۰۲| تغییر قیمت طلا و سکه در بازار

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند روز قبل با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که روز قبل تا ۲,۲۸۵,۶۰۰ تومان رسیده بود، امروز با کاهش ۰.۱۶ درصدی به ۲,۲۸۱,۹۰۰ تومان رسید.

قیمت طلا و سکه در بازار دچار نوسان است. قیمت طلا و سکه با افزایش دلار رابطه مستقیمی دارد. تغییر قیمت طلا و سکه ممکن است هر روز رخ دهد.  تغییر قیمت طلا و سکه در بازار ررشد تورم را نشان می دهد. پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ را در این صفحه بخوانید.

 تغییر قیمت طلا و سکه در بازار

در بازار آزاد امروز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته به ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۹ میلیون و ۸۶۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۸۹ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا

در همین راستا ابراهیم محمدولی رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نوسانات قیمت در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «علاوه بر نوسانات کاهشی قیمت دلار، کاهش قیمت اونس جهانی نیز به تشدید کاهش قیمت در بازار فلز زرد دامن زده است.»

وی به نوسانات افزایشی یک تا دو درصدی قیمت طلا و سکه اشاره کرد و گفت: «این مقدار افزایش منجر به ایجاد موج صعودی در بازار نمی‌شود. این در حالی است که انتظار داریم با توجه به اخبار توافق و آزادسازی دلار‌های بلوکه شده، آرامش بیشتری در بازار ارز و به تبع آن بازار طلا و سکه داشته باشیم.»

این مقام صنفی سابق در ادامه افزود: «در حال حاضر با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های محرم و صفر، سایه رکود و کاهش تقاضا بر بازار سکه و طلا سنگینی می‌کند. تقاضای سکه و طلا در دهه اول محرم و در آستانه اربعین کاهش می‌یابد و این کاهش تقاضا، به خصوص در مورد قیمت سکه محسوس‌تر است.»

پیش از این، این مقام صنفی سابق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا الان وقت خرید طلا است گفته بود: «توصیه به مردم کار سختی است، اما من اگر پول داشتم طلا می‌خریدم.» وی بار دیگر ضمن تاکید بر اینکه اگر کاهشی در بازار ارز باشد محدود و مختصر خواهد بود گفت: «بازار با نوسانات کمی همراه است و نباید انتظار کاهش شارپی دیگری برای قیمت طلا و سکه را داشته باشیم؛ بنابراین کسانی که قصد خرید دارند قیمت‌ها خوب است.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2obk7l