شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/31 14:21
چاقی صورت
کد خبر: 122342

برای چاقی صورت چه بخوریم؟ | چاقی صورت در یک هفته

در این مطلب، به بررسی روش‌های چاقی صورت در یک هفته خواهیم پرداخت و راه‌هایی سالم و موثر برای دستیابی به چاقی صورت با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

برای داشتن صورتی با کمی برجستگی در گونه‌ها و چاقی صورت روش‌های متفاوتی وجود دارد. بسیاری از افراد برای چاقی صورت از روش‌های جراحی مانند تزریق چربی به صورت استفاده می‌کنند. اما باید در نظر داشت که این روش‌ها برای چاقی صورت ممکن است نتایجی ماندگار نداشته باشند. بنابراین، برخی از پزشکان به کاربرد موادی مانند فیلر و ژل برای افزایش حجم صورت توصیه می‌کنند. که هم هزینه دارد و هم خطرات زیادی در بردارد. در این مطلب، به بررسی روش‌های چاقی صورت در یک هفته خواهیم پرداخت و راه‌هایی سالم و موثر برای دستیابی به چاقی صورت با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

تکنیک‌های چاق کردن صورت در یک هفته

برای تپل شدن صورت در یک هفته، می‌توانید از روش افزایش دریافت کالری استفاده کنید. مصرف مواد غذایی پرکالری و سالم، نه تنها صورت شما را چاق می‌کند بلکه به حفظ سلامتی بدن شما نیز کمک می‌کند. مصرف فست فود و غذاهای حاوی چربی‌های ناسالم، ممکن است منجر به تجمع چربی در ناحیه شکم و خطرات بهداشتی دیگر شود. پس بهتر است که مواد غذایی سالم و پرکالری مانند پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌های ساده، روغن زیتون و لبنیات پرچرب مصرف کنید.
هورمون کورتیزول که هنگام خستگی ترشح می‌شود، با افزایش جریان خون و تأمین ویتامین‌های لازم به بافت‌های صورت، به جلوگیری از فرورفتگی گونه‌ها کمک می‌کند. ورزش منظم از راه‌های افزایش سطح این هورمون در بدن است. ورزش‌های سبکی که وزن شما را کاهش نمی‌دهند، می‌توانند به این منظور مفید باشند.

نقش آب در چاق کردن صورت

مصرف آب به دفع سموم بدن و حفظ سطح مناسب هیدراتاسیون کمک می‌کند. اما می‌تواند یکی از تاثیرگذارترین روش‌های چاق کردن صورت در یک هفته نیز باشد. مصرف مقادیر فراوان آب، به حفظ انرژی و سلامت پوست کمک می‌کند و می‌تواند منجر به چاق شدن صورت شود.

مصرف ماهی چرب، یک گزینه پرفایده

ماهی‌های چرب، به دلیل داشتن امگا۳، می‌توانند یک منبع غنی برای چربی‌های سالم باشند. این چربی‌ها باعث چاقی سریع صورت می‌شوند. بنابراین، برای چاق شدن صورت در یک هفته، می‌توانید این گزینه سالم و خوشمزه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

فواید سالم مغز و آجیل 

با وجود اینکه مغز و آجیل ها ممکن است کالری زیادی داشته باشند، اما این نوع دانه‌ها می‌توانند یکی از بزرگترین منابع اسیدهای چرب باشند. بنابراین، با اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی خود، نه تنها صورت خود را چاق می‌کنید، بلکه به سلامت کلی بدن و قدرت ایمنی آن کمک می‌کنید.

قدرت دانه‌های شنبلیله 

دانه‌های شنبلیله سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند به سلامت و استحکام پوست کمک کنند. برای استفاده از خواص دانه‌های شنبلیله، می‌توانید از خمیر خیس‌شده‌ی آن برای ماسک گونه‌ها استفاده کنید یا اینکه آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

شیر پرچرب، یک منبع برای چاقی صورت 

شیر پرچرب نیز یک منبع دیگر از چربی‌های سالم است که می‌تواند به چاق شدن صورت در یک هفته کمک کند. علاوه بر این، شیر ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی و مغذی بدن را نیز تامین می‌کند، پس این ماده غذایی می‌تواند برای هدف شما بسیار مفید باشد.

تغذیه در چاق شدن صورت 

افراد ساکن در کشورهای شرقی مانند چین و کره، صورت‌هایی گرد و تپل دارند. دلیل این امر استفاده زیاد از مواد غذایی دریایی، که سرشار از آب هستند و به سرعت رطوبت بدن را تأمین می‌کنند، و عادت به نوشیدن آب فراوان، آب‌میوه‌های طبیعی و چای سبز است. این عوامل موجب افزایش آب بدن و تجمع آن در بافت صورت و در نتیجه، چاق و پرحجم شدن صورت می‌گردد.

ورزش‌های صورت، راهی طبیعی 

یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای چاق شدن صورت در یک هفته، انجام ورزش‌های صورت است. این تمرینات با تقویت عضلات صورت، چاقی و سفتی پوست را تقویت می‌کنند. از تمرینات ساده می‌توان به تبدیل دهان به شکل حرف “O” و نگه داشتن آن برای حداقل ۳۰ ثانیه اشاره کرد. تمرین دیگری که می‌توان انجام داد، لغزاندن انگشتان به شکل مورب از کنار دهان به سمت گونه‌ها است. این تمرین را هر روز و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید. به یاد داشته باشید برای دیدن نتایج، این تمرینات را باید ۵ تا ۶ بار در روز تکرار کنید.

روغن‌های طبیعی

ماساژ صورت با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن آووکادو، روغن زیتون و روغن نارگیل، روشی قدیمی و موثر برای تقویت و زیباسازی پوست صورت است. این روغن‌ها به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع و آنتی اکسیدان‌های طبیعی، می‌توانند مرطوبت را در پوست حفظ کنند و باعث بهبود وضعیت پوست شوند. هنگام استفاده از این روغن‌ها برای ماساژ صورت، آن‌ها با افزایش جریان خون در سطح پوست، می‌توانند به تغذیه ی سلول‌های پوست کمک کنند. این فرآیند می‌تواند منجر به افزایش الاستیسیته پوست شود و همچنین باعث کاهش خطوط و چین و چروک‌های صورت شود. بنابراین، در حالی که روغن‌های طبیعی مستقیماً باعث چاق شدن صورت نمی‌شوند، آن‌ها می‌توانند باعث بهبود ظاهر پوست شوند و باعث یکدست و صاف شدن آن شوند، که ممکن است به نظر برسد صورت چاق‌تر است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2rgnpm