جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/05 19:54
کد خبر: 123069

کاشت ناخن چه عوارض و مضراتی دارد؟ | باورهای سمی درباره کاشت ناخن

کاشت ناخن چه عوارض و مضراتی دارد؟ مهمترین عوارض کاشت ناخن چیست؟ این عوارض کاشت ناخن را هیچکس به شما نمی گوید! حتماً شما هم تا به حال در مورد عوارض کاشت ناخن شنیده‌اید و کسانی هستند که مدام به شما می‌گویند ناخن‌های خود را کاشت نکن و بگذار انگشتانت کمی نفس بکشند! اگر ناخن‌‌کار باشید هم احتمالاً این جمله را از مشتریانتان شنیده‌اید. 

کاشت ناخن چه عوارض و مضراتی دارد؟

حساسیت‌های پوستی
مواد شیمیایی که برای استفاده یا برداشتن ناخن‌های مصنوعی موجود است، باعث تحریک پوست می‌شوند. در نتیجه مشکلاتی مانند قرمزی، چرک یا تورم در اطراف ناخن‌ها ایجاد می‌شود.

واکنش‌های آلرژیک به چسب مورد استفاده در فرایند شایع ترین عارضه کاشت ناخن است. واکنش آلرژیک می‌تواند خفیف باشد و به سادگی باعث بثورات پوستی شود یا شدید رخ بدهد و نیاز به مراقبت پزشکی ویژه پیدا کند.

عوارض پوستی کاشت ناخن
افزایش احتمال به اگزما و مشکلات پوستی دیگر هم از عوارض کاشت ناخن است. استفاده از استون و سوهان‌کشیدن شدید ناخن‌ها در فرایند کاشت باعث می‌شود که این بخش از دست‌ها بسیار تحریک و شکننده شود.

ناخن‌های مصنوعی رشد مناسب ناخن‌های طبیعی را دشوار می‌کنند چون دائما سوهان می‌خورند. این موضوع باعث می‌شود که در طول زمان ضعیف شوند. ناخن‌های طبیعی برخی از افراد پس از سال‌ها استفاده از ناخن‌های کاذب هرگز بهبود پیدا نمی‌کنند.

کاشت ناخن می‌تواند به مرور زمان ناخن‌های طبیعی شما را ضعیف کند چون به آنها اجازه تنفس یا رشد نمی‌دهد. خشکی و شکنندگی از عوارض واضح و رایج این فرایند است.

افزایش احتمال قارچ و عفونت
شایع‌ترین مورد از عوارض کاشت ناخن عفونت است. اگر به سالنی می‌روید که از ابزارها و روش‌های تمیز و استاندارد استفاده نمی‌کند، ممکن است از طریق فرآیند کاشت ناخن یا چسب مورد استفاده در آن دچار عفونت شوید. ناخن‌های مصنوعی خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهند چون جرم و میکروب‌ها را به دام می‌اندازند.

این موضوع می‌تواند منجر به عفونت‌های باکتریایی یا قارچی شود. بارزترین علامت عفونت ناخن این است که ناخن‌ها دچار لکه‌هایی آبی یا سبز می‌شوند. اگر این موارد درمان نشوند، احتمال دارد که عفونت‌های پوستی شدید رخ بدهد. اگر متوجه قرمزی، تورم یا حساسیت در اطراف ناخن شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

عوارض کاشت ناخن در بارداری
به نظر می‌رسد که کاشت ناخن در دوران بارداری مانعی ندارد. در واقع، هرچند که این روند و فرایند آنچنان هم بی‌عارضه نیست اما مشکل آنچنانی هم ندارد. بااین‌حال، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که بی‌دردسر این دوران را پشت سر بگذارند.

از همین روی است که به‌سراغ هیچ فرایند مشکوکی نمی‌روند و دوست دارند که در بی‌خطرترین حالت ممکن برای زایمان آماده شوند. یادتان باشد که برای مراقبت از ناخن نباید حتما تابع مدهای روز و دنیای مد و فشن باشید.

عوارض کاشت ناخن در شیردهی
برخی از مواد و حلال‌هایی که در فرایند کاشت ناخن استفاده می‌شوند، برای بدن ضرر دارند. برای مثال، تولوئن از مواردی است که می‌تواند آسیب‌هایی به بدن وارد کند. شاید بهتر باشد که جانب احتیاط را بیشتر رعایت کنید و به‌سراغ کاشت ناخن در شیردهی نروید. این را هم بدانید که تحقیقات چندانی هنوز به‌ طور دقیق خطرناک‌بودن کاشت در دوران شیردهی را تأیید نکرده است اما اگر حساس هستید و محتاط، خوب است که در دوران شیردهی به فکر چنین اقداماتی نباشید.

عوارض کاشت ناخن برای کودکان
کاشت ناخن برای کودکان ایده خوبی نیست. علاوه بر اینکه شاید مواد مورداستفاده در این فرایند برای آنها ضرر داشته باشد، از نظر روانی هم رسیدگی این‌چنینی به ناخن‌ها و آرایششان کار درستی برای کودکان نیست.

مشکلات کاشت ناخن
آیا مینای ناخن ضعیف می‌شود؟
از عوارض کاشت ناخن باید به ضعیف‌شدن بستر آن و تخریب سطح اصلی‌اش اشاره کنیم. تکرار این فرایند به طور مداوم باعث تضعیف ناخن‌ها می‌شود. قرارگرفتن ناخن در معرض نور UV هم پوست را خشک می‌کند.

حتی لاک معمولی هم می‌تواند ناخن‌های طبیعی و بستر ناخن شما را ضعیف کند. کاشت و لاک‌زدن زیاد منجر به خشکی، نازک‌شدن صفحه ناخن، شکستگی و تغییر رنگ آن  می‌شود.

چرا ناخن بعد از کاشت ناخن زرد می‌شود؟
همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، یکی از عوارض کاشت ناخن بروز عفونت‌های قارچی مختلف است. در صورت ابتلا به عفونت، رنگ ناخن‌ها به سمت زردی می‌رود و حالت ناخوشایندی از نظر ظاهری پیدا می‌کنند.

عوارض کاشت ناخن با ژل چیست؟
کاشت ناخن با ژل هم عوارضی به همراه دارد. این اقدام می‌تواند ناخن‌ها را شکننده کند و آسیب‌پذیر. پیری زودرس پوست دست‌ها و حتی احتمال بروز سرطان هم از عوارض کاشت ناخن است. فرایند پاک‌سازی ناخن‌های کاشت با ژل برای ترمیم و کارکردن موردی جدید هم به ناخن‌ها و پوست اطرافشان فشار وارد می‌کند.

عوارض کاشت ناخن طولانی مدت چیست؟
موادی که در فرایند کاشت ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرند، بخارهایی سمی و ناخوشایند دارند. استفاده از آنها در بلندمدت می‌تواند موجبات شکل‌گیری بیماری‌های مختلفی را فراهم کند. در واقع، این روند به طور بالقوه خطرناک است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2xgz8z