پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/12 03:58
هواشناسی | پیش بینی هواشناسی | هشدار هواشناسی
کد خبر: 14749

برای تفریح به هیچ عنوان در این مناطق حضور پیدا نکنید! | هشدار هواشناسی برای پرهیز از حضور در این مناطق را جدی بگیرید

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی‌، وزش باد شدید‌، رعد و برق‌، طغیان رودخانه‌ها و بارش برف را برای برخی نقاط کشور پیش‌بینی کرد.

به گزارش ستاره  پارسی:  هشدار هواشناسی برای مناطق نزدیک به رودخانه‌ها می‌تواند بسیار حیاتی باشد. با توجه به اینکه سیلاب‌ها و تغییرات جوی می‌توانند به سرعت و در کمتر از چند دقیقه رخ دهند، مردم باید همیشه هشدارهای هواشناسی را در نظر داشته باشند. هشدارهای هواشناسی ممکن است شامل باران شدید، توفان، طوفان، آتش سوزی و یا حتی رعد و برق باشند. برای اینکه از آسیب‌های ناشی از این حوادث جلوگیری شود، باید به هشدارهای هواشناسی توجه کرد و در صورت امکان از مناطق نزدیک به رودخانه‌ها دوری کرد.

 

امروز به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد. بر همین اساس برای استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ساحلی دریای خزر، دامنه البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

براساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲) در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی شده‌ است که احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه‌ها کولاک برف وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است شهروندان باید در چنین شرایطی از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها جدا خودداری کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر‎ بر همین اساس، نیروهای جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

 

/منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36eevz