شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/08 17:49
وام | وام ازدواج
کد خبر: 123325

اخرین جزییات درباره وام ازدواج تابستان 1402

آخرین خبرها در مورد دریافت و شرایط وام ازدواج تابستان 1402 را در زیر بخوانید.

وام ازدواج تسهیلاتی است که دولت به زوج های جوان ارائه می دهد. وام ازدواج شرایط خاصی دارد. نرخ سود وام ازدواج بسیار کم است. اکثر بانک ها وام ازدواج را اعطا می کنند. در ادامه به جدید ترین خبر درباره وام ازدواج می پردازیم.

وام ازدواج در سه‌ماهه ابتدایی امسال به‌حدود ۱۴۸ هزار متقاضی تعلق گرفته و همزمان ۲.۵ برابر این تعداد به صف دریافت‌کننده‌ها اضافه شده است.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد در همین مدت بیش از ۳۹۱ هزار متقاضی دیگر مراحل ثبت‌نام وام ازدواج را پشت‌سر گذاشتند و بانک‌های مختلف کشور روی هم رقمی نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان را در قالب تسهیلات ازدواج پرداخت کردند. داده‌های بانک مرکزی مشخص می‌کند متقاضیان وام ازدواج ظرف ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد به‌طور میانگین موفق به دریافت ۲۰۲ میلیون تومان شدند. آن‌ها بیشتر سراغ بانک‌هایی مثل بانک ملی، ملت و صادرات رفتند و آنطرف بانک‌های پاسارگاد، قرض‌الحسنه رسالت و خاورمیانه کمترین مشارکت را بابت پرداخت تسهیلات ازدواج داشتند.

آمار دریافت‌کنندگان وام قرض‌الحسنه ازدواج


وام ازدواج در سه‌ماهه ابتدایی امسال توسط ۲۷ بانک مختلف به متقاضیان دریافت تسهیلات تعلق گرفته است. این آماری است که به‌شکل رسمی توسط بانک مرکزی در قالب گزارشی تحت‌عنوان آمار دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه منتشر شده و روی سایت بانک مرکزی دردسترس عموم قرار گرفته. در همین گزارش مشخص شده که ۳۱ هزار و ۷۳۶ نفر در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد از طریق بانک ملی موفق به دریافت وام ازدواج شدند که این عدد بیشتر از هر بانک دیگری است. البته در همان سه‌ماهی که درباره آن صحبت می‌کنیم، دقیقا ۶۱ هزار و ۸۵۶ متقاضی جدید به صف دریافت‌کننده‌های وام ازدواج در بانک ملی اضافه شده که این عدد هم از هر بانک دیگری بیشتر است.

متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج به‌این ترتیب بیشتر از هر بانکی دیگری سراغ بانک ملی رفتند و آمار‌ها نشان می‌دهد که صف انتظار دریافت‌کننده‌های تسهیلات ازدواج در بانک ملی درعرض سه‌ماه ابتدایی امسال با کل متقاضیانی که در بانک‌های مسکن، قرض‌الحسنه مهر ایران، کشاورزی و سپه به صف انتظار پیوستند، برابری می‌کند. بانک ملت با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۲۳ هزار و ۲۸۶ نفر در رتبه بعدی قرار می‌گیرد و بعد از آن می‌توانیم به بانک صادرات اشاره کنیم که ظرف سه‌ماه ابتدایی امسال به ۱۹ هزار و ۴۵ نفر وام ازدواج داده است.

وام ازدواج ۱۴۰۲ درطرف مقابل در بانکی مثل پاسارگاد ظرف سه ماه ابتدایی سال فقط به ۲۴۰ متقاضی تعلق گرفته و این عدد کمترین میزان تخصیص تسهیلات ازدواج در بانک‌های مختلف است. علاوه بر آن، به‌جز ۲۴۰ نفری که در حدفاصل فروردین تا پایان خرداد از محل اعتبارات بانک پاسارگاد دستشان به تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج رسیده، ۵۱۸ نفر هم با طی کردن مراحل ثبت‌نام وام ازدواج در بانک پاسارگاد، به جمع کسانی که چشم‌انتظار این تسهسلات هستند، اضافه شدند. تعداد متقضیانی که از بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت و خاورمیانه موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شدند، به‌ترتیب ۲۶۸ و ۲۹۳ نفر بوده و آن‌ها بعد از بانک پاسارگاد، کمترین سهم را در پرداخت وام ازدواج داشتند.

رقم وام ازدواج ۱۴۰۲ دست‌کم ۱۸۰ میلیون تومان است. اگر عروس و داماد همزمان برای دریافت تسهیلات ازدواج دست‌به‌کار شوند، رقم وام ازدواج به ۳۶۰ میلیون تومان می‌رسد. نکته مهم این است که به عروس‌های زیر ۲۳ سال و داماد‌های کمتر از ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان به‌عنوان تسهیلات ازدواج می‌دهند و به‌این ترتیب اگر عروس و داماد باهم از این شرط سنی برخوردار باشند، درمجموع امکان دریافت رقمی معادل ۴۴۰ میلیون تومان را خواهند داشت.

رقم پرداختی بانک‌ها به متقاضیان وام ازدواج


رقم وام ازدواج برای متقاضیانی که در سه‌ماهه ابتدایی امسال موفق به دریافت آن شدند، به‌شکل میانگین حدود ۲۰۲ میلیون تومان بوده است. در این مدت بانک‌های مختلف چیزی نزدیک ۲۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را به ۱۴۷ هزار و ۹۳۷ نفر تخصیص دادند که با تقسیم این دو‌تا عدد به رقم ۲۰۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۲۳۰ تومان می‌رسیم.

بانک ملی که بیشتر از هر بانک دیگری در پرداخت وام ازدواج مشارکت داشته و این تسهیلات را به بیش از ۳۱ هزار نفر داده، به‌طور میانگین به هر متقاضی ۲۰۱ میلیون تومان پرداخت کرده است. اما این عدد در بانک دی بیشتر از بقیه بانک‌هاست و به ۲۲۲ میلیون تومان می‌رسد. چون در ازای هزار و ۲۵۲ نفری که از بانک دی موفق به دریافت وام ازدواج شدند، این بانک رقمی نزدیک به ۲۷۸ میلیارد تومان اختصاص داده است. این عدد در بانک‌هایی مثل پاسارگاد، رسالت و مسکن کمتر است و به مرز ۱۹۰ میلیون تومان می‌رسد. با همه این حرف‌ها میانگین عددی که بانک‌های مختلف به‌عنوان وام ازدواج در سه‌ماهه ابتدایی پرداخت کردند، ملاک کاملا دقیقی برای سنجش همکاری آن‌ها در پرداخت تسهیلات به‌شمار نمی‌رود. از یک طرف کف و سقف عددی که به‌عنوان رقم وام ازدواج تعیین شده، در بالاوپایین شدن میانگین پرداختی بانک‌ها تاثیر دارد و از یک طرف دیگر اصلا ممکن است رقم درخواستی متقاضی، در تعیین میانگین ارقام پرداختی بانک‌ها تاثیر داشته باشد.

منبع : فرارو


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36kdbz