چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/20 12:07
کد خبر: 15004

سوغات ترسناک جنگ جهانی دوم برای تهرانی‌ها !

به اطلاع شما می‌رسانیم که بر اساس آمار رسمی، هر روز در تهران، هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری تیفوس به جان می‌بازند. در این راستا، وزارت بهداشت ٣ بیمارستان و یک زایشگاه را در تهران به منظور درمان بیماران تیفوسی اختصاص داده است. همچنین، با هدف بهبود خدمات و فراهم کردن امکانات بیشتر، دولت تصمیم به ساخت یک بیمارستان ۵٠٠ تختخوابی برای درمان بیماران تیفوسی گرفته است.

به گزارش ستاره پارسی: مطابق با تاریخچه، بیماری تیفوس قبل از جنگ جهانی دوم در ایران وجود داشت، اما در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۲۱، دولت به صورت رسمی شیوع این بیماری را اعلام کرد. لباس‌های آلوده به شپش سربازان لهستانی که به قیمت ارزان به فقرای ایرانی فروخته می‌شدند، یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری تیفوس در ایران بود. پادگان عشرت‌آباد نیز به دلیل کمبود بودجه ارتش و نبود بهداشت عمومی، به عنوان کانون اصلی شیوع تیفوس شناخته می‌شد. همچنین، حضور اسرای لهستانی در ایران و لباس‌های آلوده به شپش آن‌ها در کشور، یکی از نتایج مخرب جنگ جهانی دوم برای ایرانیان بود.

براساس آمار‌های رسمی، روزانه در تهران، هزار نفر بر اثر تیفوس به کام مرگ می‌رفتند. وزارت بهداری ٣ بیمارستان و یک زایشگاه را در تهران برای درمان بیماران تیفوسی اختصاص داد و همچنین برای خدمت‌رسانی بهتر و تامین امکانات بیشتر، دولت تصمیم به ساخت یک بیمارستان ۵٠٠ تختخوابی برای بیماران تیفوسی گرفت. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/399k97