چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/25 18:43
کد خبر: 121332

خبر فوری از پرداخت سود سهام عدالت | نحوه پرداخت سود سهام عدالت 1402 تغییر کرد

سود سهام عدالت 1402 به چه صورت پرداخت خواهد شد با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سود سهام عدالت امسال چگونه قرار است پرداخت شود؟ سود سهام عدالت 1402 چه زمانی واریز می شود؟ سود سهام عدالت از چه طریقی واریز می شود؟ سود سهام عدالت و سهام جایزه برای چه کسانی پرداخت می شود؟ در ادامه مطلب با ما برای مطالعه جزئیات بیشتر واریز سود سهام عدالت همراه باشید.

سود سهام عدالت دو مرحله ای پرداخت می شود

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ممکن است مانند سال گذشته پرداخت سود برخی شرکت‌ها با تاخیر مواجه شود، گفت: در این صورت پرداخت سود سهام عدالت مانند سال گذشته دو مرحله‌ای خواهد شد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص زمان و چگونگی واریز سود سهام عدالت گفت: صورت های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به تازگی رسیده و اگر همزمان سودها پرداخت شود عدد آن افزایش می‌یابد.وی افزود: اما اگر مانند سال گذشته سود برخی شرکت‌ها مانند پتروشیمی خلیج فارس با تاخیر مواجه شود پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد شد.

خبر مهم درباره پرداخت سود سهام عدالت

پیله‌فروش، معاون سازمان خصوصی‌سازی: سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت به وسیله سازمان خصوصی‌سازی دریافت و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توزیع می‌شود. 

البته برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، قسمتی از سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صرف افزایش سرمایه شرکت می‌کنند و ما‌به‌ازای آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در قالب سهام جایزه و یا حق تقدم به ذی‌نفعان می‌پردازند که برای سهامداران عدالت چه سود نقدی و یا حق تقدم‌ها و سهام جایزه نیز دریافت و به حساب‌ ذی‌نفعان واریز می‌شود.

سودهای جمع‌آوری‌شده در یکجا تجمیع شده و به صورت متمرکز از طریق سامانه سجام واریز می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3epbnv