شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/25 07:00
امیر آقایی| چهره امیر آقایی
کد خبر: 121611

چهره جدید امیر آقایی | امیر آقای و چهره جدیداش غوغا به پا کرد

امیر آقای بازیگر سینما و چهره جدیداش درادامه خواهید دید.

امیر آقایی بازیگر متود 10 مرداد سال 1349 در شهر ارومیه است و بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.نخستین نقش امیر آقایی در سینما در فیلم ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بود. متفاوت ترین حضور امیر آقایی در سینما بازی در فیلم زن دوم بود.امیر آقایی در سریال اولین شب ارامش حضور پیدا کرد و ارتباطی که با کارگردان آن احمد امینی پیدا کرد باعث شد دوباره در ساخته دیگر این کارگردان به نام بی گناهان ایفای نقش کند. امیر آقایی در سریال رقص روی شیشه هم ایفای نقش کرده است.امیر اقایی

ترانه سرایی امیر آقایی

امیر آقایی مجموعه هایکو به نام بیدها در باد را سروده است که در سال 1389 توسط انتشارات حوض نقره منتشر شده است. او به جز بازیگری، نوسندگی، نفاشی و عکاسی هم می کند و در این حرفه ها هم فعال است و حرفه ای است.

موفقیت در جشنواره فجر

امیر اقایی با بازی در فیلم های چهارشنبه 19 اردیبهشت به کارگردانی وحید جلیلوند و کوچه بی نام به کارگردانی هاتف علیمردانی در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور موفقی داشت.او سال بعد با همکاری وحید جلیلوند با فیلم بدون تاریخ بدون امضا در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد.امیر آقایی نویسندگی فیلمنامه فیلم آرمان شهر را در کارنامه اش دارد. این فیلم به کارگردانی حسن ناظر در سال 1393 جلوی دوربین رفت.امیر آقایی برای بازی در فیلم بدون تاریخ بدون امضا نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیستمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3k7aqq