جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/02 15:16
بورس
کد خبر: 122711

پیش بینی بورس شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ | بازار بورس در مسیر سبز می ماند؟

در پایان بورس امروز شاخص کل، با رشد هشت هزار و ۳۸۵ واحدی که معادل ۰.۴۳ درصد این شاخص است روبه‌رو شد.

به زبان ساده می‌توان گفت که بورس مکانی است که در آن خرید و فروش انجام می‌شود. حال این بازار بورس می‌تواند یک مکان فیزیکی یا در بستری مانند اینترنت باشد. آنچه خریداران و فروشندگان معامله می‌کنند، دارایی‌هایشان است که می‌تواند فیزیکی یا غیرفیزیکی باشد. بورس به دو نوع بورس کالا و بورس اوراق بهادار. طبقه‌بندی می‌شود. در بورس کالا، کالا و در بورس اوراق بهادار، سهام و اوراق قرضه مورد معامله قرار می‌گیرد.

پیش بینی بورس شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ با افزایش ۸ هزار و ۳۸۵ واحدی همراه شد. در پایان بورس امروز شاخص کل، با رشد هشت هزار و ۳۸۵ واحدی که معادل ۰.۴۳ درصد این شاخص است روبه‌رو شد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نیز توانست به ارتفاع خود بیفزاید و با رشد ۰.۷ درصدی به سطح ۶۶۷ هزار و ۸۵۶ واحدی برسد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در گذشته حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس، خبر از خروج ۶۱ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس فردا

بر اساس گفته‌ی یکی از کارشناسان بازار سرمایه:  بورس به عنوان تنها بازار مولد کشور، بازاری که باید در بودجه به درستی مورد حمایت قرار گیرد توجه نمی‌شود و این موضوع درخصوص دولت دوازدهم و سیزدهم صدق می‌کند. همین موضوع باعث شده که بازار از نظر اعتماد لطمه بخورد. یعنی بازار نسبت به هر خبر منفی واکنشی نشان می‌دهد که گا‌ها منطقی نیست و گا‌ها بازار را از حالت کارایی خارج می‌کند.

وی افزود: بازار سرمایه در شرایط ریسک‌های سیستماتیک قرار دارد و از طرفی مصوبات داخلی یکی پس از دیگری از نرخ خوراک گرفته تا عوارض شمش فولادی تا قیمت گذاری خودرو و عرضه آن‌ها در بورس کالا و انواع تکذیب‌ها و تهدید‌ها بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


انتظار می‌رود در صورت عدم انتشار خبر‌ها و اتفاقات اثرگذار بر بازار سرمایه روز شنبه چهارم شهریورماه بورس سبز باشد، ولی معاملات خرید و فروش به صورت تعادلی همراه باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3k7r6d