جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/31 12:15
جذابیت
کد خبر: 122335

چگونه جذابیت داشته باشیم | راه افزایش جذابیت و ارتباط آن با کیفیت زندگی

 امروزه ما می‌دانیم که ظاهر زیبا بخشی از جذابیت را تشکیل می‌دهد و ممکن است سهم چندان بزرگی هم نداشته باشد.

جذابیت چیست؟ آیا بدون ظاهر زیبا هم می‌توان جذابیت داشت. امروزه ما می‌دانیم که ظاهر زیبا بخشی از جذابیت را تشکیل می‌دهد و ممکن است سهم چندان بزرگی هم نداشته باشد. پس افراد به طور ذاتی با جذابیت متولد نمی‌شوند، بلکه این ویژگی، مانند اعتمادبه‌نفس یک متغیر اکتسابی و قابل یادگیری است. از دیدگاه روان‌شناسان و متخصصان، سه نوع جذابیت اعم از جذابیت ظاهری، جذابیت رفتاری و جذابیت کلامی وجود دارد.

به نظر شما برای جذاب بودن کدام یک اهمیت بیشتری دارد؟ کافی است به ویژگی‌های مردان و زنان جذاب اطرافتان نگاه کنید؛ خواهید دید ترکیبی از هر سه عامل، نقش تعیین‌کننده‌ای در جذابیت آن‌ها داشته است.

چگونه جذاب باشیم، آن هم به صورت اکتسابی

۱. جذابیت ظاهری

همه ما در ابتدا از نظر فیزیکی جذب دیگران می‌شویم؛ البته طرز فکر و سلیقه هر شخص در آنچه برایش جذابیت دارد، متفاوت است. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از ویژگی‌ها در همه جهان یکسان است. در زنان این ویژگی‌های ظاهری عبارت‌اند از:

چشم‌های درشت
گونه‌های برجسته
خطوط باریک فک
اندام باریک و فرم ساعت شنی در شکل بدن
در مردان، جذابیت ظاهری شامل موارد زیر می‌شود :

قدبلند
داشتن شانه‌های پهن
بدنی ورزیده.
البته این ویژگی‌ها هم نسبی هستند و ممکن است با سلیقه برخی اشخاص هم‌خوانی نداشته باشند.

۲. جذابیت رفتاری

جذابیت رفتاری یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در پاسخ به سوال چگونه جذاب باشیم به آن توجه کنیم. فردی که رفتار و برخورد جذابی داشته باشد موردتوجه اطرافیان قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال، فردی که با خوش‌رویی و لبخند با دیگران ارتباط برقرار می‌کند، دارای جذابیت رفتاری بالایی است. برخی از ویژگی‌هایی که در جذابیت رفتاری زنان موردتوجه قرار می‌گیرند، عبارت‌اند از:

گرمی
محبت
مهارت‌های اجتماعی
با لبخند چگونه جذاب باشیم
در مردان، برخی از ویژگی‌های جذابیت رفتاری شامل موارد زیر است:

موفقیت
مهارت رهبری
مهارت‌های شغلی

۳. جذابیت کلامی

اهمیت جذابیت کلامی اگر بیشتر از دو عامل بالا نباشد، کمتر نیست. ما با بیان گیرا و جذاب خود می‌توانیم احساس خوبی را به دیگران انتقال دهیم و تأثیرگذار باشیم.

برای داشتن جذابیت کلامی روش‌های زیادی وجود دارد؛ اما مهم‌ترین آن‌ها آموزش و کسب مهارت فن بیان و سخنوری است. شما با یادگیری این مهارت می‌توانید افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید و ارتباطات موفق‌تر و گسترده‌تری داشته باشید.

هنر سخنرانی در جمع
خلاصه کتاب هنر سخنرانی در جمع
سخنرانی ماهر، با اعتماد به نفس و تاثیرگذار شوید
 در ۴۰ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب هنر سخنرانی در جمع
یک نکته جالب و کاربردی در جذابیت کلامی:

نام هر شخص برای خودش آشناترین و زیباترین کلمه‌ است؛ زیرا از زمان تولد آن را شنیده و با آن ارتباط خاصی دارد. با به‌خاطر سپردن اسم اشخاص و یادگیری تلفظ صحیح آن‌ها، جذابیت کلامی شما افزایش می‌یابد.

اگر به کلام افراد موفق در مهارت‌های ارتباطی دقت کنید، آن‌ها در هنگام صحبت‌کردن، با نام‌بردن اسم اشخاص احساس ارزشمندی و دوست‌داشتنی بودن را به طرف مقابل خود انتقال می‌دهند و باعث جذابیت بیشتر کلامشان می‌شوند.

راهکارهای افزایش جذابیت کلامی

پنج ویژگی‌ که شما را به‌ شدت جذاب می‌کند!
شاید تعجب کنید؛ اما همه ما به طور ذاتی جذاب هستیم. فقط ممکن است این توانایی به دلیل عواملی مانند ترس و عدم اعتمادبه‌نفس در برهه‌ای از زمان در وجود ما خاموش شده باشد.

خبر خوب اینکه شما می‌توانید این توانایی را مجدداً به دست آورید و با ایجاد تغییرات ساده‌ای در سبک زندگی‌تان، جذابیت  خود را افزایش دهید. نیکولاس بوتمن در کتاب چگونه دیگران را شیفته خود کنیم بالا بردن سطح مهارت‌های ارتباطی را از نکات مهم در جذاب به نظر رسیدن اشخاص می‌داند.

چگونه دیگران را شیفته خود کنید
مهارت‌های ارتباطی به شما کمک می‌کنند تا خود را در فضای مثبت و کاریزماتیکی قرار دهید و با دیگران تعامل و ارتباط بهتری داشته باشید. این مهارت‌ها اشکال مختلفی دارند؛ در ادامه قصد داریم ۵ مورد از مهارت‌هایی را که در جذاب بودن به شما کمک بزرگی می‌کنند بررسی کنیم.

۱. شنونده خوبی باشید
توانایی شما در گوش‌دادن به صحبت دیگران به طرز شگفت‌انگیزی روی جذابیت شما تأثیرگذار است. وقتی به طور کامل به صحبت‌های شخص مقابل گوش می‌دهید، به او نشان می‌دهید که آنچه بیان می‌کند، برای شما معنادار، قابل‌توجه و مهم است.

همچنین با درگیرشدن عمیق با آنچه فرد مقابل می‌گوید، اعتماد و ارتباط عمیق‌تر و نزدیک‌تری بین هر دوی شما ایجاد می‌شود.

از آنجایی که امروزه بسیاری از مردم در اکثر اوقات مشغول موبایل، شغل و تعهدات شخصی خود هستند، توانایی گوش‌دادن فعال، رفتار بسیار جذابی برای طرف مقابل شما به حساب می‌آید.

همان‌طور که در مقاله تکنیک های کاربردی و مهم ارتباط موثر با دیگران بیان شده، این مهارت گام مهمی در برقراری ارتباط مؤثر با دیگران است می‌تواند جذابیت شما را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

۲. به نشانه‌ های غیر کلامی توجه کنید
یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم برای اینکه دریابیم چگونه جذاب باشیم، توجه به نشانه‌های غیرکلامی فرد است. به‌عبارت‌دیگر، نه‌تنها باید به آنچه شخص به شما می‌گوید گوش دهید، بلکه خوب است به نحوه صحبت‌کردن او نیز توجه کنید.

به‌عنوان‌مثال، آیا این شخص با صدای بلند صحبت می‌کند؟ تند تند نفس می‌کشد؟ زمزمه می‌کند یا ناله می‌کند؟ آیا دستش را مشت کرده یا عصبی راه می‌رود؟

در مقاله تکنیک های زبان بدن و نفوذ در احساسات افراد به‌خوبی یاد می‌گیرید، توجه به نشانه‌های غیرکلامی باعث ایجاد حس صمیمیت، همدلی و درک متقابل بین شما و مخاطبتان می‌شود؛ زیرا به‌طرف مقابل نشان می‌دهید، واقعاً برای آنچه که او به شما گفته ارزش و اهمیت قائل هستید.

این نوع رفتار در روابط اجتماعی بسیار جذاب است.

برای اینکه بدانیم چگونه جذاب باشیم، باید به مؤلفه‌های غیرکلامی توجه کنیم

۳. مهربانی را فراموش نکنید
در پاسخ به این سؤال که چگونه جذاب باشیم ؟ وقتی صحبت از رفتارهای تأثیرگذار در جذابیت می‌شود، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها مهربانی، همدلی و توجه داشتن نسبت به دیگران است. مهربانی، مراقبت و توجه به دیگران، بلافاصله مردم را به سمت شما جذب می‌کند.

تحقیقات نشان داده است مردم ترجیح می‌دهند وقت خود را با افراد مهربان و سخاوتمند بگذرانند، نه با کسی که بداخلاق و بدخو است.

رفتار محبت‌آمیز از نظر جذابیت به‌قدری قدرتمند است که حتی می‌تواند ظاهر شما را تحت‌تأثیر قرار دهد و به شما کمک کند از نظر فیزیکی نیز جذاب‌تر به نظر برسید.

البته این نکته مهم را فراموش نکنید، برای مهربان بودن باید از خودتان شروع کنید و توصیه‌های ربکا اسکریچفیلد  را در کتاب با بدن خود مهربان باشید، به‌خوبی اجرا کنید تا علاوه بر احساس سلامتی و دوست داشتنی بودن، برای دیگران نیز جذابیت داشته باشید و از زندگی خود در کنار آن‌ها بیشتر لذت ببرید.

با بدن خود مهربان باشید
خلاصه کتاب با بدن خود مهربان باشید


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3k7zyx