یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/30 10:34
طرح یکپارچه تخصیص خودرو | ثبت نام خودرو
کد خبر: 9311

مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو + جزئیات، زمان و مبلغ مورد نیاز

با توجه به گفته سخنگوی وزارت صنعت، در حال حاضر خودروی شاهین با قیمتی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود، در حالی که در بازار قیمت آن به حدود ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. این امر باعث پیچیدگی برای متقاضیان خودرو شده که سوال مطرح می‌کنند که چرا از بازار آزاد خودرو را خریداری می‌کنند؟ به علاوه، تعداد خودروهای شاهین تولیدی در سال گذشته ۶۵ دستگاه بوده است، اما در سال جاری تعداد آن به ۲۲۰ دستگاه در روز افزایش یافته است. وضعیت مشابهی برای سایر مدل‌های خودرو نیز مشاهده می‌شود.

با توجه به گفته سخنگوی وزارت صنعت، مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از تاریخ ۱۶ اردیبهشت فعال می‌شود. این فرآیند شبیه به مرحله اول است و متقاضیان باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب خود داشته باشند و به همراه وکالت سازمان حمایت از مصرف کنندگان به مراجع ذی‌صلاح تحویل دهند. امید قالیباف با بیان اینکه در مرحله اول طرح یکپارچه تخصیص خودرو ۹۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: این خودرو‌ها در حال تحویل است و در ماه اردیبهشت و خرداد مجموعا ۲۵۰ هزار خودرو تحویل داده می‌شود.

وی وعده داد که با ادامه فرآیند تحویل خودروها، قیمت در بازار آزاد شکسته شود و گفت: طی روز‌های اخیر نیز قیمت‌های بازار شیب نزولی داشته است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: در حال حاضر شاهین با قیمت حدود ۴۰۰ میلیون تومان تحویل داده می‌شود، اما در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است. سوال من از متقاضیان خودرو این است که چرا بازار آزاد را انتخاب و پول اضافه پرداخت می‌کنند؟ تولید روزانه شاهین در سال قبل ۶۵ دستگاه بود، اما امسال به روزی ۲۲۰ دستگاه رسیده است. در مورد بقیه مدل‌های خودرو نیز همین وضعیت حاکم است.

قالیباف درباره مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو گفت: ثبت نام در مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود که فرآیند آن شبیه مرحله اول است؛ بنابراین متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت دربیاورند. نداشتن پلاک فعال و سایر شرایط نیز همچنان حاکم است.

همچنین به گفته این مقام مسئول بیشتر مدل‌های شرکت‌های خودروساز در مرحله دوم نیز عرضه خواهد شد.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kjqd2