شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/12/21 06:41
رپورتاژ/
کد خبر: 133059

نکته های مهم زمان بندی برای تسلط بر قهوه فرنچ پرس را بدانید تا قهوه فرانسه بهتری را درست کنید

زمانی که یک گله بز اتیوپیایی به نام کالدی به پتانسیل انرژی‌بخش دانه‌های قهوه پی برد، طبق افسانه‌ای ماندگار، بعید است راهبانی که آن دانه‌ها را به نوشیدنی تبدیل کرده‌اند، مواد پیچیده امروزی قهوه‌سازی را تصور کنند. از دستگاه‌های پرکولاتور و قطره‌ای، تا دستگاه‌های آب‌جوش، قابلمه‌های موکا، غلاف‌های تک‌جوش، دستگاه‌های اسپرسوساز، و ده‌ها دستگاه دیگر، آسان‌تر از همیشه می‌توانید در هر زمانی از روز یا شب، اصلاح جاوا را دریافت کنید. سپس خرید قهوه فرانسه یا فرنچ پرس وجود دارد که مسلماً یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین روش ها برای جذب اکسیر کافئین دلخواه از دانه های ریز قهوه بوداده شده است.

 

زمانی که یک گله بز اتیوپیایی به نام کالدی به پتانسیل انرژی‌بخش دانه‌های قهوه پی برد، طبق افسانه‌ای ماندگار، بعید است راهبانی که آن دانه‌ها را به نوشیدنی تبدیل کرده‌اند، مواد پیچیده امروزی قهوه‌سازی را تصور کنند. از دستگاه‌های پرکولاتور و قطره‌ای، تا دستگاه‌های آب‌جوش، قابلمه‌های موکا، غلاف‌های تک‌جوش، دستگاه‌های اسپرسوساز، و ده‌ها دستگاه دیگر، آسان‌تر از همیشه می‌توانید در هر زمانی از روز یا شب، اصلاح جاوا را دریافت کنید. سپس خرید قهوه فرانسه یا فرنچ پرس وجود دارد که مسلماً یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین روش ها برای جذب اکسیر کافئین دلخواه از دانه های ریز قهوه بوداده شده است.

مطبوعات فرانسوی که برای اولین بار در سال 1852 توسط یک جفت فرانسوی آینده‌اندیش به ثبت رسید، چندین بار از کارآفرینان ایتالیا، سوئیس و دوباره به فرانسه بازگشتند، قبل از اینکه شبیه آبجوسازی به سبک پیستون شیشه‌ای شوند که امروزه می‌شناسیم. اما صرفاً به این دلیل که کار با آن ساده است و نیازی به برق، فیلتر کاغذی یا کپسول ندارد، به این معنی نیست که تکنیک آماده سازی بدون تفاوت های ظریف است. در واقع، مانند بسیاری از چیزهای زندگی، تسلط بر هنر کمال قهوه به جزئیات دقیق و زمان‌بندی بصری خلاصه می‌شود.

فقط شما می توانید طعم، قدرت و اسیدیته عالی را برای بهترین فنجان قهوه خود تعیین کنید، اما یک پرس فرنچ بیشترین کنترل را بر روی آن چیزها دارد. هیچ تایمر از پیش تعیین شده و بارکد کپسولی برای تعیین زمان آماده بودن قهوه وجود ندارد. وقتی همه چیز گفته می‌شود و انجام می‌شود، عامل اصلی تصمیم‌گیری و تعیین‌کننده این است که چه مدت باید اجازه داد قبل از فرو رفتن دم بکشد. این واقعاً به زمان‌بندی، فشار دادن و استراحت برمی‌گردد.

با قهوه ساز فرنچ پرس، شخصی که آن را اداره می کند، دانه های قهوه آسیاب شده را در کف ظرف قرار می دهد، آب داغ را روی آن می ریزد، منتظر می ماند تا آب طعم دانه های خرد شده را بگیرد، و روی پیستونی مجهز به توری فلزی فشار می دهد. فیلتر کنید. تفاله ها به ته ظرف فشار داده می شوند و در نتیجه یک قابلمه فیلتر شده قهوه آماده برای ریختن در فنجان های انتظار می شود. این زمان قبل از انجام آن شیرجه است که بسیار مهم است.

بسته به نوع دان قهوه بو داده، از تیره تا روشن، زمان کلی برای دم کردن در فرنچ پرس از سه تا پنج دقیقه متغیر است. لوبیا بو داده تیره را می توان بعد از حدود سه دقیقه اما با یک احتیاط بزرگ آماده کرد. اگر شخصاً یک فنجان قهوه فوق العاده قوی، شبیه به اسپرسو دوست دارید، بگذارید تا زمانی که می خواهید بماند. هیچ تایمر یک و تمام وجود ندارد، فقط سلیقه شخصی شماست. برای تناژهای متعادل تر، یک کباب ملایم انتخاب کنید و بگذارید حدود پنج دقیقه دم بکشد.

یکی از چیزهایی که می تواند به "شکوفه دادن" قهوه به پتانسیل کامل خود کمک کند این است که اجازه دهید آب به تدریج تمام تفاله ها را اشباع کند. به جای ریختن تمام مقدار آب به یکباره، با مقدار کمتری شروع کنید، تقریباً دو برابر ارتفاع زمین. حدود 30 ثانیه صبر کنید، سپس هم بزنید و آب داغ باقیمانده را به میزان دلخواه اضافه کنید. در آن زمان است که زمان واقعا شروع می شود. در حالی که منتظر می‌مانید، روغن‌های موجود در دانه‌ها بافت و طعمی را برای تجربه نهایی قهوه روزانه شما ایجاد می‌کنند.

قهوه یک نوشیدنی پیچیده است. از تهیه دان قهوه گرفته تا تهیه دم کرده، کار زیادی برای یک فنجان معطر انجام می شود. و فرآیندی که تاکید ویژه ای دارد برشته کردن است. این فرآیند گرم کردن برای باز کردن عطر و طعم لوبیا بسیار مهم است و دان قهوه سبز را به یک دم نوش فوق العاده تبدیل می کند.همانند سایر جنبه های فرآوری قهوه، مرحله بو دادن می تواند امکانات مختلفی را به خود اختصاص دهد. لوبیاها تا بیش از ده درجه مختلف گرم می شوند که هر یک ویژگی منحصر به فرد خود را نشان می دهد. و تعداد کمی از دان ها پررنگ‌تر از رست فرانسوی هستند، سبکی که برای مدت طولانی و داغ گرم می‌شود. این نوع برشته، شدیدترین و تیره ترین طعم های موجود در قهوه را به نمایش می گذارد. ترشی دیگر وجود ندارد، در عوض با نت های دودی، شیرین و تلخ جایگزین شده است. گاهی اوقات، قهوه حتی ممکن است طعم های زغالی را نشان دهد. در حالی که پیچیدگی‌های منشأ قهوه را نشان نمی‌دهد، با این وجود یک فنجان دم‌آوری خوشمزه به دست می‌دهد. بعلاوه، طعم تند و قوی آن نوشیدنی های خوشمزه ای را با افزودن شیر و شکر ایجاد می کند.

روست به سبک فرانسوی در قرن نوزدهم زمانی که کافه‌های اروپایی دم‌نوش‌های تیره‌تر و با طعم‌های شدیدتر را ترجیح می‌دادند، به وجود آمد. از آنجایی که دانه ها برای طولانی ترین زمان در بالاترین دما گرم می شوند، کیفیت اصلی قهوه اهمیت کمتری دارد. در نتیجه، دم‌نوش‌ها به ویژه با ظهور نوشیدنی‌های اسپرسو، استانداردتر می‌شوند. از این رو، این سبک گاهی اوقات با نام جمعی اسپرسو یا به سادگی کباب تیره نیز شناخته می شود. با این حال، توجه داشته باشید که قهوه برشته یا خرید قهوه فرانسوی یک اصطلاح خاص در قسمت تیره‌تر طیف برشته است و فقط قهوه‌های ایتالیایی و اسپانیایی تیره‌تر در نظر گرفته می‌شوند. قهوه برشته فرانسوی دارای تجمع روغن در بیرون است که توسط فرآیندی به نام ترک دوم ایجاد می شود. چنین ویژگی منحصر به فرد روست با این شدت تیره است، که همراه با دمای خاص، به برشته ها کمک می کند تا حرارت را درست قبل از سوختن بیش از حد دان قهوه متوقف کنند. قهوه به دست آمده بافت سبک تری به خود می گیرد که با طعم قوی، دودی و کمتر پیچیده تکمیل می شود. طعم ساده آن برای نوشیدنی‌های مفصل‌تر ایده‌آل است، زیرا با مزه‌هایی مانند شکلات در موکا یا شکر فراوان در یک قهوه سرد ویتنامی به خوبی جفت می‌شود. استخراج بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که آب داغ به مدت طولانی با تفاله‌های قهوه بماند و ترکیباتی را استخراج کند که به تلخی و قابض بودن کمک می‌کنند. در اصل، به این معنی است که قهوه شما برای مدت طولانی یا با آسیاب خیلی ریز دم کرده است. در حالی که استخراج تعادل مناسب طعم ها از قهوه بسیار مهم است، استخراج بیش از حد این فرآیند را بسیار دور می کند و ترکیبات ناخواسته ای را که می توانند بر تفاوت های ظریف غلبه کنند، خارج می کند.

در مراحل اولیه، دم نوش قهوه شما طعم های مطلوبی را منتشر می کند و به دنبال آن نت های اسیدی و روشن ظاهر می شود. اما با ادامه استخراج، به ناچار به مرحله تلخی می رسد که آخرین جزء استخراج شده است. هنگامی که این تلخی وجود داشته باشد، به یک ثابت دائمی در دم کرده شما تبدیل می شود و در برابر رقیق شدن مقاومت می کند.رقیق کردن قهوه بیش از حد استخراج شده با آب بیشتر ممکن است راه حلی منطقی برای کاهش تلخی به نظر برسد.

منبع : خرید قهوه فرانسه مسترکافی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kyv6q