پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/22 10:14
واتساپ | قلبلیت های واتساپ | یک اکانت واتساپ در دو گوشی
کد خبر: 15062

استفاده از یک اکانت واتساپ در دو گوشی | چگونه یک اکانت واتساپ رو در دو گوشی داشته باشی؟

واتساپ بالاخره لاگین کردن یک اکانت در دو گوشی را ممکن می‌کند اما در حال حاضر، این ویژگی با در دسترس کاربران محدودی قرار می‌گیرد.

واتس‌اپ در نسخه بتای جدید خود، به همراه تغییرات گسترده در طراحی و بصری، قابلیت جدیدی را نیز به کاربران اندرویدی ارائه خواهد داد. این قابلیت، امکان استفاده از یک حساب کاربری واتساپ بر روی دو گوشی مختلف را فراهم می‌کند و شما می‌توانید با یک اکانت واتساپ، روی تمامی دستگاه‌های خود کار کنید. این ویژگی توسط وبسایت WABetaInfo نیز تایید شده است و در حال حاضر فقط برای کاربران اندرویدی در دسترس قرار گرفته است؛ حتی برای تست و آزمایش‌های اولیه.

 

یک اکانت واتساپ در دو گوشی،‌ قابلیتی ساده اما کارآمد

 

واتساپ

 

بیایید صادق باشیم. این بار اول و آخری نخواهد بود که واتساپ دست به ایجاد قابلیت‌هایی می‌زند که حتی ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین پیام‌رسان‌ها نیز از آن برخوردارند. در حالی که واتس اپ امکان لاگین کردن حسابتان را در گوشی دوم فراهم کرده، تلگرام از همان ابتدا دسترسی به اکانتتان را از طریق گوشی‌های مختلف، کامپیوتر، تبلت و حتی نسخه وب ممکن کرده بود. خوشحالیم که این ویژگی پس از سال‌ها انتظار و درخواست کاربران به واتس اپ اضافه شده اما متاسفانه این قابلیت چیز جدیدی نبوده و این مسنجر در حال ارائه آپدیت‌هایی ضروری و حداقلی برای برنامه خود است.

برای فعال کردن حساب کاربری واتس اپتان روی گوشی دوم (صرفا برای تست) کار چندان سختی را پیش رو نخواهید داشت. ابتدا باید نسخه بتای واتساپ را روی گوشی دومتان نصب کنید. سپس برنامه را باز کرده و روی «Link a device» از منوی بالایی تپ کنید. حالا روی گوشی اصلی‌تان به تنظیمات و سپس Linked Devices بروید و دوربین آن را برای اسکن کردن QR کد موبایل دوم آماده کنید. پس از سپری شدن مدتی کوتاه و همگام‌سازی، تمامی سابقه چت‌ها، تماس‌ها و سایر اطلاعاتتان به طور خودکار بین دو اسمارت فون رد و بدل خواهد شد، حتی اگر گوشی اصلی‌تان به اینترنت متصل نباشد.

 

واتساپ

 

اگر از واتس اپ تلفن همراه دومتان بخواهید به طور مستقل استفاده کنید، با مشکلاتی روبرو خواهید شد. برای نمونه امکان مدیریت لیست Broadcast ها را ندارید و نمی‌توانید از طریق گوشی دوم استتوس بگذارید. از آنجایی که این فرایند صرفا توسط برنامه بتا اجرا می‌شود، تعجبی ندارد اگر حین کار با آن شاهد باگ‌ها و مشکلات این چنینی باشیم. این برنامه بتا فعلا فقط در دسترس کاربران اندرویدی قرار می‌گیرد اما در آینده‌ای نزدیک، کاربران iOS نیز می‌توانند آن را روی آیفون‌هایشان تجربه کنند. همچنین واتساپ قصد دارد امکان لاگین یک اکانت را از دو گوشی به چهار گوشی برساند.

واتس اپ هنوز درباره چگونگی حفظ و رمزنگاری پیام‌ها و اطلاعات شخصی کاربر حین تبادل اطلاع‌رسانی نکرده و این موضوع بایستی تا قبل از انتشار رسمی و عمومی این ویژگی به طور کامل ابهام‌زدایی شود.

در نهایت این که واتس اپ در حال آپدیت مداوم و افزودن ویژگی‌های جدید است تحسین برانگیز بوده و حرکتی رو به جلو محسوب می‌شود. با این وجود هنوز تا تبدیل شدن به بهترین پیام‌رسان راه زیادی در پیش دارد و ممکن است در این مسیر طولانی بخشی از کاربرانش به پیام‌رسان‌های دیگری مانند تلگرام مهاجرت کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3n9rpg