شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/09/20 11:02
گفت‌وگو با گیلدا ویشکی بازیگر سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره»:
کد خبر: 131614

از ایفای نقش کمدی می‌ترسیدم/ شطرنج را از بازیکنان حرفه‌ای فدراسیون یاد گرفتم

گیلدا ویشکی یکی از چهره‌های تازه سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» است که در نقش آزیتا ایفای نقش می‌کند.این بازیگر دهه هفتادی، دانش آموخته بازیگری از تئاتر ملی یونان، موسسه کارنامه و مدرسه گارجنیدزه لهستان است و از سال 93 کار حرفه‌ای خود را با ایفای نقش در فیلم‌های کوتاه آغاز کرده است.

او که تجربه بازی در تئاترها و فیلم‌های متعددی از جمله نمایش‌های «زنان تروا» به کارگردانی ولادیمیر استانیفسکی، «هرکول» به کارگردان میخاییل مارمارینوس، «هر کسی...» به کارگردانی سجاد افشاریان و همچنین فیلم‌های سینمایى «پیلوت»، «ما همه با هم هستیم»، «کشتن خواجه»، «تفریق»، «ناطور» و فیلم‌های  کوتاه «درد خفیف» و «بازیگر» را داشته است در سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» برای نخستین بار بازی در یک نقش کمدی را هم تجربه کرد.

ویشکی برای نخستین بار در این سریال توانمندی خود را در ایفای یک نقش کمدی به آزمون گذاشت و حالا خشنود از این انتخاب، امیدوار است که در آینده نیز امکان انتخاب میان نقش‌های متفاوت در آثار کمدی و درام را داشته باشد و بر این باور است که بازیگری یعنی آن که توانایی ایفای هر نقشی را داشته باشی.

برای سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره» چطور انتخاب شدید و چه شد که نقش آزیتا را در این سریال پذیرفتید؟

گیلدا ویشکی:من سر فیلمبرداری فیلم «تفریق» به کارگردانی آقای مانی حقیقی بودم که دستیاران این فیلم درباره سریال جدید آقای سروش صحت صحبت می‌کردند و بعد از طریق دستیاران به آقای صحت معرفی شدم. آقای صحت از قبل به صورت دورادور با من آشنایی داشتند چون مدتی کار موسیقی می‌کردم و اجراهای کوچکی هم داشتم و به این ترتیب از من خواستند به دفترشان بروم. حدود یک هفته متن‌های خاصی را همراه با بازیگران مختلف دورخوانی کردیم و در نهایت برای نقش آزیتا انتخاب شدم.

از همان ابتدا برای نقش آزیتا انتخاب شده بودید و برای این نقش تست دادید؟

-خیر. من رفته بودم برای نقش گلی تست بدهم و فکر می‌کردم که گلی نقش اصلی و جدی‌تری است. در ابتدا قرار نبود نقش آزیتا را به من پیشنهاد کنند اما در دورخوانی‌ها از من خواستند که علاوه بر نقش گلی نقش آزیتا را هم بخوانم و در نهایت بعد از این دورخوانی‌ها تصمیم گرفتند که نقش آزیتا را به من پیشنهاد کنند.

کدام نقش را بیشتر دوست داشتید که بازی کنید؟

-نقش گلی را دوست داشتم چون فکر می‌کردم کاراکتر متفاوتی است و افت وخیز این کاراکتر بالاست ولی بعد متوجه شدم که آزیتا یکی از نقش‌های اصلی است و بنابراین اگر برای این نقش انتخاب می‌شدم اتفاق مهمی بود چرا که اولین نقش اصلی من می‌شد ولی اصلا فکر نمی‌کردم شانسی برای انتخاب شدن در این نقش داشته باشم که از این بابت برایم بسیار خوشایند بود.

برای ایفای نقش آزیتا چه چالش‌هایی پیش روی شما بود؟

-چالش اصلی برای من این بود که قبلا کار کمدی بازی نکرده بودم و در هیچ نقشی که ذره‌ای طنز و کمدی در آن باشد بازی نکرده بودم. همیشه در آثار درام‌ و جدی کاراکترهای عمیقی را بازی کرده بودم که باید خیلی درگیر نقش می‌شدم تا بتوانم به آنچه که مطلوب بود برسم. من در ایفای نقش‌های کمدی هیچ تجربه‌ای نداشتم و نمی‌توانستم تیپ‌سازی کنم برای همین با آقای صحت بسیار صحبت کردم که بدانم برای این نقش دقیقا چه می‌خواهد و آقای صحت در این زمینه من را به خوبی راهنمایی کردند.

در برخی سکانس‌ها شما شطرنج بازی می‌کنید. چقدر با این بازی آشنایی داشتید؟

-آقای صحت می‌خواستند که حتما شطرنج بلد باشم و معتقد بودند چون صفحه شطرنج و مهره‌ها در تصویر مشخص است نباید برای کسی که شطرنج‌باز است و به شکل حرفه‌ای بازی می‌کند غیرحرفه‌ای به نظر برسد. به همین دلیل برای من مربی شطرنج گرفتند که آموزش ببینم و خانمی که به عنوان مربی شطرنج در این سریال حضور دارد نیز واقعا رییس فدراسیون شطرنج ایران است و ما در حقیقت با حرفه‌ای‌های فدراسیون شطرنج بازی می‌کردیم تا خوب یاد بگیریم.

بازی در این نقش چطور تجربه‌ای بود و آیا باز هم سراغ نقش‌های کمدی خواهید رفت؟

-من به کار کمدی علاقه‌مند نبودم اما مهم این بود که وارد اتفاق کلیشه‌ای در انتخاب نقش نشوم یعنی این طور نشود که در آثار متعدد برای نقش‌های مشخص و شبیه به هم انتخاب شوم یا در انتخاب‌هایم به این سمت حرکت کنم. این سریال باعث شد که برای من این اتفاق نیفتد. من تا پیش از این سریال کاراکترهای عمیق و جدی را در آثار درام بازی کرده بودم و از ایفای نقش کمدی می‌ترسیدم اما این سریال و نقش آزیتا باعث شد که نقش متفاوتی را بازی کنم و این یک اتفاق بی‌نظیر برای یک بازیگر است که شانس بازی در آثار جدی و کمدی را داشته باشد که در این صورت هم چالش بیشتر و هم لذت بیشتری برای بازیگر به همراه دارد.

من حتما در آینده کمدی بازی خواهم کرد اما سعی می‌کنم با فاصله از این کار باشد که بتوانم به یک توازن و تناسبی در این ماجرا برسم و مخاطبان و مردم هم بتوانند تفاوتی میان نقش‌ها قائل شوند به طوری که تنها به عنوان یک بازیگر طنز و کمدی شناخته نشوم. من دوست دارم این نقش‌های متفاوت در کمدی و درام را با فاصله از یکدیگر بازی کنم و فکر می‌کنم بازیگری درست همین است که بازیگر بتواند از پس هر نقش چالش‌برانگیزی برآید.

کار کردن با سروش صحت چطور تجربه‌ای بود؟

-تجربه بی مثالی بود. کار با گروه آقای صحت بسیار دوستانه، دلگرم‌کننده و آرامش‌بخش بود. سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره کاری بود که هر روز صبح با عشق به آن بلند می‌شدم و سرکار می‌رفتم.

به یاد ماندنی‌ترین، سخت‌ترین و یا جالب‌ترین سکانسی که در این سریال بازی کردید کدام بود؟

-یک سکانس بسیار جالبی در قشم داشتیم که مربوط به بازی شطرنج بود و بسیار برای من چالش‌برانگیز و جذاب بود اما چون هنوز پخش نشده است نمی‌توانم بیشتر درباره آن توضیح بدهم.

بازخوردهایی که تاکنون از حضورتان در این سریال داشتید چطور بوده است؟

بازخوردهای خیلی خوبی دریافت کردم. آن اوایل خیلی از بازخوردها، شنیدن اظهارنظرها و یا خواندن کامنت‌ها می‌ترسیدم چون به هر حال این سریال مهمترین کار من بود اما در مجموع خوشحالم که بیشتر مخاطبان چه افراد سینمایی و چه مخاطبان عادی توانستند با این سریال ارتباط برقرار کنند و از قسمت سوم به بعد بیشتر مخاطبان با آدم‌های این قصه همذات‌پنداری کردند.

فاطمه حامدی خواه


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3nw8bv