یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 12 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/16 04:45
مرگ | مرگ کودک | مرگ به دلیل طوفان
کد خبر: 12417

مرگ یک کودک خردسال به دلیل طوفان وحشتناک در کالیفرنیا + فیلم

طوفان شدیدی که در کالیفرنیا رخ داده باعث خسارات زیادی شده این طوفان همچنین جان 2 نفر را گرفته است.

مرگ کودک خردسال بر اثر طوفان شدید در کالیفرنیا مرگ این کودک در حالی رخ داد که  در حال بازگشت به خانه بود البته  این طوفان وحشتناک باعث مرگ یک زن جوان نیز شد در ادامه ماجرا ی مرگ این 2 را بخوانید.

بارش باران‌های سیل آسا سبب شد که مقامات ایالت کالیفرنیای آمریکا در این ایالت وضع اضطراری اعلام کنند.

 به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ بر اثر رانش زمین در کالیفرنیا در آمریکا یک کودک جان باخت.

بارش باران‌های سیل آسا سبب شد که مقامات ایالت کالیفرنیا در این ایالت وضع اضطراری اعلام کنند. وزش باد شدید سبب ایجاد مشکلاتی شده است و رانش زمین سبب مرگ یک کودک شده است.

بیش از ۱۸۰ هزار خانه و واحد تجاری بدون برق هستند. وزش باد شدید سبب سقوط درختان بر روی خطوط انتقال نیرو شده است. در این حال مقامات در حال تخلیه ساکنین برخی از مناطق این ایالت و انتقال آن‌ها به مناطق امن هستند. در سانفرانسیسکو و ساکرامنتو هم وضع اضطراری اعلام شده است.

طوفان ویرانگر در کالیفرنیا به مناطق مسکونی خساراتی وارد کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ وقوع طوفان سهمگین همراه با وزش باد‌های شدید و بارش شدید باران سبب وارد آمدن خساراتی به مناطق مسکونی در ایالت کالیفرنیای آمریکا شد.

طوفان سهمگین موسوم به «طوفان بمبی» که با وزش باد‌های شدید همراه شد، سبب ایجاد موج‌های بلند در دریا و بارش شدید باران در بخش‌هایی از ایالت کالیفرنیا در روز پنچ شنبه شده است. این طوفان همچنین برق ده‌ها هزار نفر از ساکنان مناطق غربی کالیفرنیا را قطع و موجب جاری شدن سیل و کشته شدن دستکم دو نفر شد. یکی از کشته‌ها کودک خردسالی بود که هنگام بازگشت به خانه به دلیل سقوط درخت جان باخت. فرد کشته شده دیگر نیز زن میانسالی بود که پس از جاری شدن سیل، درون خودرو اش گیر کرد و به دلیل برخورد شدید خودرواش با یک مانع، جانش را از دست داد.

مقامات این ایالت روز چهارشنبه خواستار تخلیه ساکنان مناطق ساحلی شده و به شهروندان این مناطق هشدار داده بودند به دلیل آب گرفتگی معابر، سقوط درختان و احتمال وقوع رانش زمین، در خانه‌های خود غافلگیر نشوند و به مکان‌های امن بروند.

با وجود اینکه برابر پیش بینی‌های هواشناسی انتظار می‌رفت بارش باران روز پنج شنبه متوقف شود، به نظر می‌رسد در روز‌های آخر هفته آب و هوای مرطوب و همراه با طوفان همچنان در ایالت کالیفرنیا حکمفرما باشد. وقوع این طوفان به دلیل جریان‌های آب و هوایی موسوم به «رودخانه‌های اتمسفری» (ARS) که موجب بارش‌های شدید و سریع می‌شود، صورت گرفته است.

این جریان آب و هوایی، بخار آب ناشی از تبخیر آب اقیانوس را به سرعت به مناطق خشک در کالیفرنیا انتقال داده و موجب بارش شدید و ناگهانی باران در این مناطق می‌شود. این طوفان که در نزدیکی هاوایی ایجاد شده به سرعت به سمت سواحل غربی کالیفرنیا حرکت کرده و باعث کاهش فشار هوا و در نتیجه ایجاد پدیده موسوم به «طوفان بمبی» شده است. سرعت طوفان سهمگین در برخی مناطق حدود ۱۶۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده از سایت اعلام قطعی برق آمریکا poweroutage.us، وقوع طوفان در بخش‌هایی از ایالت کالیفرنیا سبب قطعی برق بیش از ۱۸۰ هزار خانه و کسب و کار شده است. این طوفان همچنین سبب شکسته شدن و سقوط درختان بر روی خانه‌ها و جاده ها، قطع خطوط انتقال برق و تخریب سقف یک پمپ بنزین در جنوب سانفرانسیسکو شد. تاکنون به دلیل شرایط آب و هوایی طوفانی، بیش از ۷۰ پرواز فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو لغو شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3q8np3