جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/09 08:46
جیسون آردی | Jason Ardy
کد خبر: 14020

ببینید | پسری که سواد خوادن و نوشتن نداشت ولی استاد دانشگاه شد!

جیسون آردی یک شخصیت الهام‌بخش و موفق است که با مشکلات زندگی خود روبرو شده و آن‌ها را پشت سر گذاشته است. او همچنین یک فعال اجتماعی است که برای عدالت نژادی و تغییر در سیستم آموزشى تلاش می‌کند. او به عنوان یک مدل نقش برای جامعه سیاه‌پوستان و دانشجویان با استعداد شناخته شده است .

به گزارش ستاره پارسیجیسون آردی یک جامعه‌شناس، نویسنده و جمع‌آورنده کمک مالی بریتانیایی است که به دلیل تحقیقاتش در زمینه نژاد و نژادپرستی شناخته شده است. او در حال حاضر استاد جامعه‌شناسی آموزش و پرورش در دانشگاه گلاسگو است1 و به تازگی به عنوان جوان‌ترین استاد سیاه‌پوست در دانشگاه کمبریج منصوب شده است.

آردی در سال 1986 در لندن به دنیا آمد و در سه سالگی مبتلا به تأخیر تکامل جهانی و اختلال طیف اوتیسم تشخص داد. او تا 11 سالگی نتوانست صحبت کند و تا 18 سالگی نتوانست بخواند و بنویسد. با این حال، با پشتکار و تلاش فراوان، مدارک علمی خود را گرفت و به چهار رسید.

آردای در زمینه نژاد، برابری و آموزش پژوهش می‌کند و چندین کتاب منتشر کرده است. از جمله: Understanding Race and Education: Theorising Racial Justice in Education (2020), Dismantling Race in Higher Education: Racism, Whiteness and Decolonising the Academy (2018) و Being Young, Black and Male: Challenging the Dominant Discourse (2018).

 

جیسون آردی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wo6xd