پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/22 13:50
کد خبر: 15068

وام ۴ میلیارد تومانی مسکن جوانان + شرایط، قیمت و نحوه دریافت

گفته شده است که سقف تسهیلات متعلقه پس از گذشت ۱۵ سال کامل در منطقه تهران، به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال، در مناطقی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر، به مبلغ ۳۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال خواهد بود.

به گزارش ستاره پارسی: سرپرست بانک مسکن، جزئیات شرایط پرداخت وام مسکن جوانان را برای افرادی که در سال ۱۴۰۲ اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند، شرح داد. آقای علی عسکری اعلام کرد که سقف تسهیلات مسکن جوانان برای افرادی که در سال ۱۴۰۲ حساب پس‌انداز خود را افتتاح کرده‌اند، افزایش یافته است. همچنین به تغییراتی در سقف تسهیلات اعطایی برای افراد اشاره کرد و بیان کرد که این مبلغ در سال پنجم برای مناطق مختلف کشور متفاوت است؛ در شهر تهران ۱۶ میلیارد ریال، در مناطق با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۱۲ میلیارد ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات متعلقه بعد از گذشت ۱۵ سال تمام در شهر تهران ۴۰ میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۲۸ میلیارد ریال خواهد بود.

وی گفت: حداقل مبلغ برای افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تمام مناطق جغرافیایی کشور ۸ میلیون ریال است و درصورتی که سپرده‌گذاران بخواهند از سقف تسهیلات بهره‌مند شوند می‌باید براساس دستورالعمل‌های موجود مبالغ بیشتری واریز کنند.

پیش از این و در سال ۱۴۰۱ با موافقت بانک مرکزی حداقل مبلغ سپرده‌گذاری برای وام مسکن جوانان از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان و سقف تسهیلات حساب مذکور از ۱ میلیارد تومان، ۸۵۰ و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین‌شده برای سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۲، ۱.۷ و ۱.۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به‌ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب‌های افتتاحی سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

در زمان حاضر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به حدود ۶۰ میلیون تومان رسیده و با وام ۴ میلیارد تومانی می‌توان حدود ۶۶ متر واحد مسکونی خریداری کرد، البته به این شرط که در سال ۱۴۱۷ متوسط قیمت مسکن ثابت بماند! با توجه به این مسئله به‌نظر نمی‌رسد برنامه جدید بانک مسکن برای افزایش سقف وام تأثیر چندانی در قدرت خرید "جوانان" داشته باشد.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wozkv