شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/12/16 20:30
کد خبر: 133048

راه یابی ۳۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره ملی تئاتر شبستان

خداداده با اشاره به دوره های آموزشی تئاتر در ستاد کانون‌های مساجد کشور و استعدادهای درخشان جوانان و نوجوانان مسجد از راه یابی ۳۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره ملی شبستان خبر داد. 

 

 

حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد هماهنگی  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مورد تئاتر شبستان گفت : تئاتر شبستان نخستین جشنواره ملی برای اولین بار به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طراحی شده و در حال برگزاری است و برای اولین بار است که در مساجد این تئاتر با برنامه ریزی دقیق برگزار می شود و اثرهای خوبی به جشنواره راه یافته اند.

وی گفت : قبل از برگزاری جشنواره دوره های آموزشی  و مدرسه تئاتر شبستان  در ستاد کانون‌های مساجد طراحی و کارگاه‌های آموزشی بصورت حضوری در مراکز استانها و به شکل غیرحضوری در سامانه بچه های مسجد پیش بینی شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطر نشان کرد: دوره های آموزشی خوبی با حضور هنرمندان و بزرگان تئاتر برگزار شده است  و در طی آن اجراها شکل گرفته و جشنواره طراحی شده و بیش از ۵۳۰ اثر به جشنواره راه یافته است.

خداداده اظهار داشت: از این آمار تعداد ۳۲ اثر برگزیده و در مرحله داوری نهایی قرار گرفتند که در  ۱۴ مسجد تهران از روز دوشنبه آغاز شده است و در روز جمعه اختتامیه این جشنواره در تئاتر شهر برگزار می شود. این آثار  نشان از توانمندی بچه های مسجد در حوزه هنر و تئاتر است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/458vn9