پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/07 14:33
پگاه آهنگرانی
کد خبر: 120400

پگاه آهنگرانی هم ازدواج کرد دو نفره با همسر + عکس

بر اساس گزارشات و عکس‌های منتشر شده از پگاه آهنگرانی و علی عظیمی در شبکه‌های اجتماعی آنها با قرار دادن پستی به مناسبت دومین روز مرداد که زادروز ۳۹ سالگی پگاه می‌باشد خبر ازدواج خود را اعلام کردند. به طوری که بسیاری از چهره‌های سرشناس ایرانی این وصلت را تبریک گفتند. پگاه آهنگرانی از ایران مهاجرت کرده و ساکن آلمان می‌باشد.

پگاه آهنگرانی که زاده اراک می‌باشد در ۲ مرداد سال ۶۳ به دنیا آمده است. پگاه در رشته موسیقی در مقطع هنرستان تحصیل کرده است. او علاوه بر بازیگری، مستندسازی هم انجام می‌دهد و همچنین تجربه بازداشت و زندان را به علت فعالیت‌های سیاسی داراست.

 

پگاه آهنگرانی فرزند جمشید آهنگرانی و منیژه حکمت هست که هر دو از تهیه کنندگان و کارگردان با سابقه ایرانی می‌باشند. یک خواهر به نام مهشید دارد. او وقتی که ۶ سال بود توسط پدر و مادر خود در فیلم گربه آوازخوان در سال ۶۹ بازی کرد. اما دومین تجربه او در بازیگری ۸ سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۷ در فیلم دختری با کفش کتانی صورت گرفت. این فیلم علاوه بر شهرتی که برای او به ارمغان آورد جوایز متعددی را برای او در پی داشت.
پگاه در اولین تجربه کاری مادرش به عنوان کارگردان در سال ۱۳۷۹ در فیلم زندان زنان در سه نقش متفاوت ایفای نقش نمود که این فیلم نیز موفق به گرفتن چندین جایزه متعدد گردید.

او در سال ۸۶ در فیلم آتش سبز بدون حضور بازیگر بدل که در حین فیلمبرداری به علت سقوط و افتادن مهره‌های کمرش شکسته شد و مدت زیادی در بیمارستان بستری بود. پگاه آهنگرانی در صحبتی گفت: من هیچ وقت در تلویزیون بازی نکردم و نخواهم کرد چون کارهایی که در تلویزیون ارائه می‌شود ضعیف می‌باشد. نه تنها در تلویزیون ایران در تلویزیون جهان هم همینطور است.

پگاه آهنگرانی علاوه بر بازیگری به مستندسازی علاقه فراوانی دارد. او توانست جایزه ویژه جشنواره فیلم کوتاه اصفهان را برای کارگردانی مستند تماشاخانه دریافت نماید. علاوه بر آن او نویسنده است و کار روزنامه نگاری نیز انجام داده است. پگاه مدیر یک موسسه هنری فرهنگی می‌باشد.

در ۱۹ تیر ۱۳۹۰ بود که ماموران اطلاعاتی وارد خانه او شدند و او را در خانه‌اش بازداشت کردند. مدت‌ها شایع شده بود که به دلیل شکایت مسعود ده نمکی از مستند ده نمکی‌ها او دستگیر شده که این خبر تکذیب شد.

آهنگرانی جز ۱۴۰ هنرمندی بود که با امضای طوماری در تاریخ ۲۲ خرداد سال ۹۲ با سایر اصلاح طلبان و اعتدالگرایان از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ حمایت مشهود کرد.

کارگردانی برای او از بازیگری ارزشش بیشتر است چون او اعتقاد دارد زمانی که کارگردان خوب باشد توانایی این را دارد که فیلمنامه بد را هم خوب بسازد چون به نظر او در سینما پرداخت مهم است تا فیلمنامه و همچنین معتقد است کار کردن با کارگردانانی مانند آقای کیمیایی باعث یادگیری بیشتر او می‌گردد.

آهنگرانی مستندهایی مانند سیب، تماشاخانه، محاکات غزاله علیزاده و ده نمکی را کارگردانی نموده است. مستند تماشاخانه در مورد تئاتر شهر می‌باشد. مستند محاکات غزاله علیزاده علاوه بر مصاحبه او با نزدیکان این نویسنده از جمله دختر سلمی و دوستان مشهور او ماتنند مسعود کیمیایی، محمدعلی سپاهانلو و بهرام بیضایی تلاش کرد که زندگی غزاله علیزاده نویسنده معروف را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهد و به نمایش درآورد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45o6q9