جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/04/01 15:36
کد خبر: 117406

اولین واکنش آمریکا به جنگ داخلی روسیه | این مناطق روسیه به دست واگنرها افتاد

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد واشنگتن در حال رضد وضعیت روسیه بعد از اظهارات فرمانده واگنر است.

 جنگ داخلی در روسیه شروع شد. حمله نیروهای پوتین باعث اختلافات بین واگنری ها و طرفداران پوتین شده است.کمیته ملی ضد تروریسم روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ادعاهای منتشر شده به نام یوگنی پریگوژین هیچ مبنایی ندارد. در این رابطه سرویس‌های امنیتی روسیه (FSB) تحقیقاتی را علیه درخواست شورش مسلحانه آغاز کرده است.»

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از تمام اتفاق‌های اطراف پریگوژین مطلع و اقدامات لازم در حال انجام است.

پیش از این رئیس واگنر ادعا کرده بود که حملات روسیه باعث «شمار بسیار زیادی کشته» در صفوف گروه وی شده است. یوگنی پریگوژین در یک پیام صوتی گفت: «آن‌ها حملات موشکی را به ادوگاه‌های پشتی ما انجام دادند. تعداد بسیار زیادی از جنگجویان ما کشته شدند.»

یک مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت: «مقام‌ها اظهارات پریگوژین را موضوعی فراتر از بیانات معمول او می‌دانند.»

 به گفته این مقام آمریکایی واشنگتن معتقد است که گفته‌های جدید او بر خلاف اظهارات قبلی‌اش که نیروهای ارتش روسیه را به «بی‌عرضگی» متهم کرده بود نتیجه موفقیت‌های تاکتیکی ارتش اوکراین نیست.

این مناطق روسیه به دست واگنرها افتاد

پس از آغاز درگیری میان نیروهای واگنر و وزارت دفاع روسیه، برخی مناطق به دست واگنرها افتاد.

نیروهای واگنر در روستوف با طلوع خورشید توانسته مناطق زیر را محاصره کند:

*ستاد منطقه نظامی جنوب

*اداره پلیس در بودیونوفسکی

*سرپرست وزارت امور داخله

*دفتر FSB

*مدیریت شهری روستوف

وب سایت های خبری روسیه تصاویری را منتشر می‌کنند که نشان می دهد تانک‌های گارد ملی به سمت ساختمان فرماندهی منطقه نظامی جنوبی در روستوف نشانه رفته اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4bpaod