شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/04 07:36
سالاد سزا | طرز تهیه سالاد سزا
کد خبر: 122878

سالاد سزار به سبک کافی شاپ | طرز تهیه سالاد سزازخوشمزه

طرز تهیه سالاد سزا به سبک کافی شاپ در ادامه خواهید خواند.

سالاد سزار ایتالیایی که جزو غذاهای بین‌المللی محسوب می‌شود، یکی از سالادهای لذیذی است که سرشار از ویتامین ب و فیبر است و از نظر غذایی برای سلامتی مفید می‌باشد. سالاد سزار، در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد. سالاد سزار را می‌توان به عنوان پیش غذا یا میان وعده استفاده کرد. این سالاد محبوب نسبتا سالاد ساده‌ای است و تهیه آن پیچیدگی خاصی ندارد. اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده سالاد سزار عبارت‌اند از: مرغ (گریل یا سوخاری)، کاهو، نان تست، پنیر پارمزان و سس مخصوص سزار.سالاد سزاسالاد سزار با مرغ گریل

روش تهیه

استفاده از مرغ گریل در سزار بسیار سالم تر و خوشمزه تر است. در واقع دستور اصلی سالاد سزار با مرغ گریل بسیار خوشمزه ای سرو می شود که همه را عاشق خود کرده است. اینکه چطور سالاد سزار درست کنیم تا هم خوشمزه باشد و هم رژیمی بسیار ساده است. کافی است مرغ آن را به صورت گریل تهیه و سرو کنید. در این دستور می خواهیم سس سزار را نیز به روش اصلی آن بخوانیم. معمولا در میز غذای مهمانی ها از چند نوع پیش غذای مختلف برای پذیرایی از عزیزانمان استفاده می کنیم. اگر قصد دارید تا یک نوع سالاد خوشمزه و خاص دیگر را نیز تهیه کنید،  طرز تهیه سالاد تن ماهی را در مجله اسنپ اکسپرس بخوانید. از میان سالاد هایی که می توان با تن ماهی درست کرد، سالاد تن ماهی و ذرت محبوب ترین و خوشمزه ترین آن ها است.

  • برای مرحله اول باید مرغ را مزه دار کنید. برای این کار فیله مرغ را داخل یک کیسه فریزر بگذارید. مواد لازم برای مرینید مرغ یعنی مقداری آب لیمو ترش، نمک و فلفل، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۲ قاشق غذاخوری خردل، ۱ حبه سیر له شده و رزماری را در یک کاسه مخلوط کنید و سپس داخل کیسه روی مرغ ها بریزید. در کیسه را ببندید و مرغ را ماساژ دهید تا مواد به همه قسمت های آن برسد. مرغ را حداقل به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
  • فر را روی درجه ۱۶۵ درجه سانتی گراد گرم کنید. مر غ را روی سینی فر قرار داده و هر طرف آن را به مدت ۶ دقیقه گریل کنید.
  • نان تست را نیز به همراه مقداری روغن و نمک و فلفل در ماهیتابه یا فر گریل کنید تا طلایی و ترد شوند. می توانید برای راحتی کار از نان های برشته آماده نیز استفاده کنید.
  • کاهو را خوب شسته و خرد کنید و در ظرف سالاد بریزید. نان و مرغ گریل را نیز روی سالاد گذاشته و سپس پنیر پارمزان را روی سالاد بریزید. حالا در این مرحله باید سس را آماده کنید.
  • سرکه، نمک و فلفل، سس ورچسترشایر، ماست، مقداری پنیر پارمزان، یک حبه سیر له شده، ۲ قاشق چایخوری خردل و روغن زیتون و مقداری آب لیمو ترش را با هم خوب مخلوط کنید تا سس یک دست شود. آن را روی سالاد ریخته و یا به صورت جداگانه سرو کنید.
  • سالاد سزار با مرغ گریل شما آماده است. نوش جان!

سالاد سزار رژیمی (طرز تهیه سالاد رژیمی با کاهو و مرغ گریل)سالاد سزا

روش تهیه

سالاد به تنهایی یک غذای رژیمی محسوب می شود زیرا سرشار از فیبر و املاح معدنی است که کالری کمی نیز دارد اما در سالاد سزار قضیه کمی فرق می کند. در سالاد سزار از مقدار زیادی روغن و پنیر و سس استفاده می شود که هر کدام باعث افزایش مقدار چربی و کالری این سالاد خوشمزه است. ممکن است که یک روز دلمان بخواهد سالاد سزار را میل کنیم و از خودمان بپرسیم چطور سالاد سزار درست کنیم که کالری زیادی نداشته باشد؟ این بخش مخصوص همین پرسش است. در این قسمت از مجله اسنپ اکسپرس می خواهیم یک سالاد سزار رژیمی درست کنیم.

اگر شما قصد دارید تا سالاد های رژیمی و کم کالری دیگری را نیز در سفره غذایی خود قرار دهید پیشنهاد می کنم انواع سالاد میوه تابستانی و تهیه سالاد بادمجان را حتما بخوانید. در ادامه با ما همراه باشید تا بخوانیم که چطور سالاد سزار درست کنیم.

  • خوشمزگی سالاد سزار به طعم مرغ آن است. پس بهتر است در اولین مرحله مرغ را مزه دار کنید. مرغ را داخل یک کیسه قرار دهید و مقداری نمک و فلفل و سرکه بالزامیک و یک حبه سیر رنده شده را با روغن زیتون مخلوط کرده و داخل کیسه بریزید. مرغ را با مواد ماساژ داده و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت با هم استراحت کنند.
  • بعد از یک ساعت مرغ را از یخچال خارج کرده و داخل سینی فر قرار دهید و به مدت نیم ساعت گریل کنید. برای پختن مرغ می توانید از روش دیگری نیز استفاده کنید. با مقدار خیلی کمی روغن ته ماهیتابه را چرب کنید. مرغ را داخل آن بچینید و اجازه دهید تا روی حرارت ملایم بپزد. توجه داشته باشید که برای پخت مرغ لازم نیست از روغن زیادی استفاده کنید.
  • حالا کاهو را خوب شسته و خرد کنید و در کاسه بریزید. چون این سالاد قرار است با دستور رژیمی درست شود، می توانید نان تست را حذف کنید و یا اینکه آن را بدون اینکه گریل کنید روی سالاد بریزید. این مرحله به خودتان بستگی دارد.
  • حالا برای درست کردن سس سزار رژیمی، یک حبه سیر را له یا خرد کنید. ریحان و آب لیمو ترش و ماست را به سیر اضافه کرده و خوب هم بزنید تا سس یک دست شود.
  • در صورت دلخواه مقداری پنیر پارمزان روی سالاد ریخته و به همراه سس سرو کنید

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4bpgnd