پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/03/28 19:05
کد خبر: 117258

قیمت گوشت گوسفندی امروز دوشنبه ۲9 خرداد چند شد؟

قیمت گوشت قرمز در بازار به چقدر رسید؟ هر کیلو گوشت گوسفندی شقه شده چقدر فروش می رسد؟

در ۳ ماه گذشته روند تورم گوشت قرمز صعودی بوده و وضعیت نابسامانی پیدا کرده و در کمتر از ۳ روز هر کیلو گوشت گوسفندی (ران) از ۴۸۵ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این روزها کاهش گوشت قرمز به یک اولویت برای نهاد تنظیم‌بازار در وزارت جهادکشاورزی تبدیل شده است. گوشت قرمز تا محدوده ۵۰۰هزار تومان بالارفت اما حالا گوشت در مدار پایین‌تری نسبت به هسته قیمت خوراکی‌ها قرار گرفته است. یکی از دلایل کاهش گوشت قرمز، افزایش واردات گوشت و تزریق گوشت یخ‌زده و گرم وارداتی به بازار و افزایش عرضه دام سبک به‌دنبال افزایش قیمت آن در پایان سال گذشته بود.

قیمت گوشت گوسفندی امروز دوشنبه ۲9 خرداد چند شد؟

اولویت دولت استمرار کاهش قیمت گوشت یا حفظ آن در سطوح پایین‌تر است، به‌نحوی‌که قیمت گوشت مجدد به مدار ۵۰۰هزار تومان قبل برنگردد.

درحال‌حاضر قیمت گوشت بسته‌بندی شرکتی در میادین رسمی در محدوده ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان است اما گوشت غیربسته‌بندی که در محل بسته‌بندی می‌شود، در محدوده ۲۵۰ تا ۳۳۰هزار تومان معامله می‌شود.

براین‌اساس، راسته گوسفندی در میادین رسمی به‌صورت بسته‌بندی در محل ۲۹۰هزار تومان و به‌صورت شرکتی ۳۱۰هزار تومان، قلوه‌گاه بی‌استخوان در محل ۲۰۴هزار تومان و در قالب بسته‌بندی ۲۴۰هزار تومان، سردست گوسفندی ۲۷۸هزار تومان و ۳۳۰هزار تومان، گوشت خورشتی بسته شرکتی ۴۵۰هزار تومان، شقه گوسفندی به‌صورت بسته‌بندی در محل ۲۸۲هزار تومان، گردن گوسفندی ۲۶۵هزار تومان و گوشت تنظیم‌بازار ۲۴۷هزار تومان است.

در همین حال قیمت راسته گوساله ۲۵۷ و ۲۹۹هزار تومان، سردست گوساله ۲۴۸ و ۲۹۱هزار تومان، فیله گوساله ۳۹۵ و ۴۳۰هزار تومان چرخکرده مخلوط گوساله و گوسفندی ۲۵۹هزار تومان (بسته‌بندی شرکتی) و گوساله خورشتی (بسته‌بندی شرکتی) ۳۱۰هزار تومان است.

درحال‌حاضر، معدودی از اقلام گوشتی گوسفند و گوساله بالاتر از ۴۰۰هزار تومان در میادین رسمی ارزش دارند: راسته گوسفندی بسته‌بندی بدون استخوان ۴۳۰هزار تومان، ماهیچه گوسفندی بسته‌بندی ۴۲۰هزار تومان و فیله پاک‌کرده گوساله به شکل بسته‌بندی ۴۳۰ هزار تومان ارزش دارند که حاکی از تمایل بازار برای چسبندگی قیمت اقلام باکیفیت‌تر گوسفند و گوساله به سطوح بالاتر است.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4j67nk