چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/29 07:00
خاگینه | غذای ساده و فوری
کد خبر: 121958

یک غذای ساده و فوری برای نهار | طرز تهیه خاگینه خوشمزه

طرز تهیه خانگیه خوشمزه و مجلسی را در زیر می توانید بخوانید.

خاگینه یک غذای ساده و فوری است. خاگینه طرف دار زیادی دارد. زمان درست کردن خاگینه بسیار کم است. پایه اصلی خاگینه بر اساس تخم مرغ است. خاگینه را می توان هم به عنوان غذا و میان وعده سرو کرد. 

مواد لازم

تخم مرغ ۵ عدد
آرد ۶ قاشق غذا خوری
ماست ۵ قاشق غذاخوری
شکر ۲ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
روغن مایع به مقدار لازم
زعفران آب کرده به مقدار لازم

خاگینه

طرز تهیه

برای درست کردن یک خاگینه ساده یک کاسه مناسب را انتخاب کنید. سپس تخم‌مرغ ها را در آن بشکنید و ماست را نیز به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا مواد کاملاً یکدست شوند و سپس ۱ قاشق مرباخوری بکینگ پودر را به همراه آرد به کاسه اضافه کنید و مجدداً محتویات کاسه را به خوبی هم بزنید.

در مرحله بعد یک ماهیتابه مناسب را انتخاب کنید و مقداری روغن در آن بریزید و بر روی اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود. بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید. سپس بعد از داغ شدن روغن حرارت را بسیار کم کنید و محتویات کاسه را به داخل ماهیتابه بریزید. سپس در قابلمه را بگذارید و ۲۰ دقیقه به خاگینه فرصت دهید تا یک طرف آن کاملا سرخ شود، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

برای تهیه شربت خاگینه یک قابلمه را انتخاب کنید و دو پیمانه آب به آن اضافه کنید و همچنین ۲ پیمانه شکر و یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده، سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم بگذارید تا شکر به طور کامل در آب حل شود و مقداری غلیظ شود.

بعد از اینکه طرف دیگر خاگینه سرخ شد، آن را از تابه خارج کنید و به طور دلخواه آن را برش دهید و بعد از خنک شدن شربت خاگینه، آن را بر روی خاگینه بریزید و میل نمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4j698z