پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/28 13:45
اسنک مرغ | یک شام سریع و راحت
کد خبر: 121834

یک شام ساده و فوری | طرز تهیه اسنک مرغ

در ادامه طرز تهیه اسنک مرغ ، به عنوان یک شام سبک و راحت را می توانید در زیر بخوانید.

اسنک مرغ یک غذای ساده و سریع  است. اسنک مرغ میتواند  یک میان وعده مناسب و یا یک شام سبک باشد.  طرز تهیه اسنک مرغ خوشمزه را در زیر می خوانید. 

موادلازم

سینه مرغ ۱ عدد
نان تست ۱ بسته
قارچ ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای نصف عدد
ذرت ۴ قاشق غذاخوری
رب ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

اسنک مرغ

طرز تهیه

یک عدد سینه مرغ رو بدون استخوان میکنیم و با چاقو به قطعات ریز تقسیم میکنیم.

 پیاز رو نگینی ریز خرد میکنیم و داخل تابه با دو قاشق روغن تفت میدیم تا سبک بشه.

 بعد مرغ های خرد شده رو به پیاز اضافه میکنیم و روی حرارت تفت میدیم تا تغییر رنگ بده.

 نمک، فلفل سیاه و آویشن رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم مرغ ها بپزن و آبشون کشیده بشه. از هر ادویه دلخواه دیگه ای هم میتونین داخل مواد استفاده کنین.

قارچ های شسته و ورقه ای خرد شده رو اضافه میکنیم. حرارت رو بالا میبریم تا قارچ ها بپزن؛ حرارت بالا مانع آب انداختن قارچ ها میشه و از سیاه شدن قارچ ها جلوگیری میکنه.

وقتی که قارچ ها کاملا پختن، حرارت رو کم میکنیم و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده رو اضافه میکنیم.

 نون تست رو با چاقو از قطر مربع به صورت مثلث ببرین و یا اینکه با یک کاتر دایره شکل قالب بزنین ( در صورت دلخواه میتونین نون تست رو به صورت کامل و نصف نشده هم استفاده کنین).

 روی نون تست در صورت دلخواه کمی سس کچاپ بریزین و بعد از مواد داخلی روی نون قرار بدین. کمی پنیر پیتزای رنده شده یا ورقه‌ای روی مواد قرار بدین( از پنیر گودا هم میتونین استفاده کنین).

قسمت دیگه نون رو روی مواد قرار بدین. ساندویچ ساز رو به برق بزنین تا گرم بشه؛ از صفحه مخصوص اسنک یا صفحه گریل که به صورت خط دار هست به دلخواه میتونین استفاده کنین. ساندویچ ها رو داخل دستگاه قرار بدین و در ساندویچ ساز رو ببندین و سه الی شش دقیقه صبر کنین تا اسنک شما برشته و تست بشه.

بعد در ساندویچ ساز رو باز کنین و اسنک رو خارج کنین و به همین ترتیب تمام مواد رو آماده کنین. اسنک رو میتونین با انواع سس‌ها؛ مثل سس کچاپ، فلفل، مایونز و سس خردل سرو کنین. به طورکلی استفاده از مرغ برای شام های سبک مثل سالاد مرغ و املت مرغ انتخاب خیلی خوبیه.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4j69rl