شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/07/30 12:36
قائم مقام مدیر عامل در حوزه بازار فراورده‌های لبنی رامک:
کد خبر: 123782

تورم عامل اصلی گرانی محصولات لبنی و سایر کالاها است

شرکت فرآورده‌های لبنی رامک موفق شد تا در شرایط سخت تحریم ها با رشد ۵۰ درصدی حجم دلاری در مبحث صادرات محصولات خود نسبت به سال گذشته به مقام صادرکننده نمونه کشوری دست پیدا کند.

به گزارش شمانیوز، دکتر حجازی قائم مقام مدیرعامل در حوزه بازار، در حاشیه همایش «در مسیر صادرات دانش‌بنیان»  که به مناسبت روز ملی صادرات ۱۴۰۲ برگزار گردید اظهار داشت: نوسانات و بویژه افزایش نرخ ارز موجب کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و از طرفی منجر به افزایش هزینه های سرمایه گذاری در حوزه تکنولوژی به روز تولید، میگردد.

وی افزود: اگر افزایش نرخ ارز فراتر از نرخ تورم باشد، جذابیت‌هایی را در حوزه صادرات ایجاد می‌کند ولی اگر تورم داخلی فراتر از نرخ ارز رشد کند سبب کاهش قدرت رقابتی در بازارهای صادراتی خواهد شد.

 

رامک

 

موفقیت‌های رامک، نتیجه کار تیمی بود نه حمایت‌های دولت

قائم‌مقام فرآورده های لبنی رامک، علت موفقیت این شرکت در به دست آوردن عنوان صادرکننده نمونه کشوری را همدلی، کار تیمی، داشتن استراتژی و کار علمی در حوزه‌های بازاریابی، تولید، فروش و نوآوری دانست نه حمایت‌ها و مشوق‌های دولتی.

حجازی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه صادرات، گفت: متاسفانه دولت در این زمینه نه تنها هیچ کمک موثری نکرده، بلکه موانعی را به صورت ناخواسته برای صادرکنندگان ایجاد کرده است.

 

رامک

 

اقتصاد تورم‌زا علت همه گرانی ها

دکتر حجازی درباره علت گرانی محصولات لبنی، گفت: در کشوری که دارای تورم سالانه و نقطه به نقطه دو رقمی هست، نمی‌توان انتظار ثبات قیمت داشت زیرا گرانی، معلول اقتصاد مریض تورمی می‌باشد و تا زمانی که دولت ها در کشور نتوانند شناخت درستی از عوامل تورم زا مانند رشد بی رویه حجم نقدینگی و سیاست های غلط و بعضاً ناکارآمد اقتصادی و سیاسی داشته باشند، همچنان شاهد این وضع نابسامان خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای مدیریت و کنترل قیمت‌ها اگر به اصل درست تعامل بین عرضه و تقاضا در صنایعی که در شرایط رقابت به سر می‌برند، رجوع کنیم و از قیمت گذاری دستوری اجتناب گردد، مکانیسم بازار به خودی خود، منجر به تعادل بخشی خواهد شد‌ و فقط سیاست گذار باید نقش بسترسازی را برای رقابت سالم بین شرکت ها فراهم نماید.

 

رامک

 

مهندس شریف مدیر صادرات رامک: افزایش و رشد 50 درصدی سهم صادرات رامک

در ادامه این نشست مهندس شریف مدیر صادرات رامک، میزان درآمد و ارزآوری این مجموعه را در سال 1401 بالغ بر 15 میلیون دلار عنوان کرد که این میزان نسبت به سال 1400 رشد چشمگیری داشته است. مقصدهای صادراتی رامک بیش از 15 کشور حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و حتی کانادا و آمریکا بوده است.

مهندس شریف عمده محصولات صادراتی شرکت رامک را انواع محصولات لبنی شامل، انواع ماست، پنیر،شیر،دوغ،کشک،کره و محصولات پودری مانند شیرخشک، پودر آب پنیر و ... برشمرد.

گفتنی است؛ همایش« در مسیر صادرات» به مناسبت روز ملی صادرات ۱۴۰۲، به همت «مرکز نوآوری» و «آزمایشگاه سیاستی» مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و «مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران»، در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه ۳۰ مهر و ۱ آبان ماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

 

رامک

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4j6oqz