دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
تاریخ انتشار: 1398/12/14 17:30
کد خبر: 351

زندگینامه قاسم افشار مجری محبوب صدا و سیما

قاسم افشار در تهران گوینده پیشکسوت خبر در سال های طلایی صدا و سیما بود.

به گزارش ستاره پارسی؛ گوینده پیشکسوت اخبار که بر اثر ایست قلبی درگذشت قاسم افشار متولد آبان 1330 است.قاسم افشار در تهران گوینده پیشکسوت خبر در سال های طلایی صدا وسیما بود که قاسم افشار روز 26 اردبیهشت 97 درگذشت.قاسم افشار از گویندگان باسابقه خبر شبکه اول صدا و سیما بود.قاسم افشار که از ابتدای انقلاب ۱۳۵۷ گوینده اصلی اخبار سیاسی در این سازمان بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ دیگر در اخبار تلویزیون ایران ظاهر نشد.

 

آنچه بر گوینده پیشکسوت خبر در سال های زندگی اش گذشت

قاسم افشار یا بهرام افشار (زاده ۱۳ آبان ۱۳۳۰، تهران–درگذشته ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، تهران) از گویندگان باسابقه خبر شبکه اول صدا و سیما بود.

 

 او که از ابتدای انقلاب ۱۳۵۷ گوینده اصلی اخبار سیاسی در این سازمان بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ دیگر در اخبار تلویزیون ایران ظاهر نشد. برخی غیبت او را سیاسی و در اعتراض به سرکوب‌های پس از انتخابات ارزیابی کرده و منابع نزدیک به حکومت ایران این مسئله را شایعه می‌دانند.

 

قاسم افشار روز دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران و قصرشیرین طی کرد. سپس برای ادامه تحصیل به مدرسه عالی پارس رفت و در رشته روانشناسی ادامه تحصیل داد. 

با وقوع انقلاب فرهنگی تحصیلات دانشگاهی او نیمه‌تمام ماند؛ ولی بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها کارشناسی روانشناسی را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرد. او سپس کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ نمود.

زندگینامه قاسم افشار ازمرگ دخترش تا خروجش از صداوسیما

او از کودکی و دوران مدرسه به اجرای برنامه علاقه داشت و در دوره دبیرستان این علاقه به سمت گویندگی خبر کشیده شد.

 وی علاوه بر گویندگی اخبار صدا و سیما، به عنوان کارشناس ارشد با سازمان پژوهش‌های علمی نیز همکاری می‌کرده‌است.

 در سالهای پایانی دهه ۶۰ ودر شرایطی که در اوج فعالیت حرفه ای بود، دخترش را در اثر خفگی از دست داد، براساس آنچه نقل شده مرگ فرزندش در اثر انسداد مجاری تنفسی به دلیل بسته شدن با پاک کن بوده.

396431_382

مرگ

قاسم افشار در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ در اثر عوارض ناشی از بیماری قند و ایست قلبی درگذشت.

396433_616


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/o48vn3