پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/05 18:44
کد خبر: 2424

پاسخ محمد آبشک به ادعای هافبک استقلال:آقای علی کریمی جنبه باخت و اشتباه را داشته باش!

هافبک فولاد خوزستان پاسخ ادعای علی کریمی مبنی بر فحاشی در زمین و بزرگنمایی در صحنه اخراجش را داد.

محمد آبشک که در دیدار روز گذشته مقابل استقلال یکی از ستاره‌های برتر تیمش بود، باعث اخراج علی کریمی شد تا اکنون تحت هجمه شدید هواداران استقلال قرار گیرد. صحبت‌های علی کریمی در خصوص بزرگنمایی او در صحنه برخورد که باعث اخراج هافبک استقلال شده بود نیز باعث شد تا این حملات در فضای مجازی علیه هافبک شمالی فولاد شدت گیرد.

 

اکنون آبشک در گفت و گو با ورزش سه به شرایط دیدار شب گذشته تیمش مقابل استقلال و برتری برابر شاگردان فرهاد مجیدی پاسخ داده است.

 

بعد از مدت‌ها شروع لیگ برتر و فوتبال رسمی، شرایط سخت نبود و از نظر بدنی به مشکل نخوردید؟

 


بعد از وقفه طولانی لیگ برتر و شرایط به شکلی پیش رفت که تیم‌ها درگیر این بودند که تیم‌ها نمی‌دانستند آیا مسابقات آغاز خواهد شد یا خیر. با این حال تیم ما در زمان تعطیلی تمرینات هم به شدت از سوی کادرفنی تحت نظر قرار داشت و تمرینات سایبری مناسبی را پشت سر گذاشته بود. تمرینات مداومی را داشتیم و در گروه‌های مختلف زیر نظر مربیان تمرین می‌کنیم. بعد از سه ماه و پیگیری که از سوی کادرفنی صورت گرفت، ما اردوی خوبی هم در تهران داشتیم که کمک زیادی به تیم ما کرد. برنامه ریزی مناسبی را دنبال کردیم تا در شرایط خوبی قرار بگیریم. از نظر بدنی با توجه به تمریناتی که داشتیم شرایط خوبی داشتیم.

 

به نظر میرسید وقتی استقلال گل اول رو زد به مشکل بخورید و خودتون نگران این موضوع نشدید؟


نه، بالاخره فوتبال است و ما گل را در دقایق ابتدایی خوردیم و حداقل 80 دقیقه فرصت داشتیم. قبل از بازی هم روی نقاط ضعف و قوت حریف خوب کار کرده بودیم و به خوبی آنها را آنالیز کرده بودیم. به تغییر نتیجه بازی کاملا ایمان داشتیم و شاید بازی سخت شده بود با توجه به گلی که دریافت کرده بودیم اما کاملا ایمان داشتیم که می‌توانستیم بازی را ببریم و برای این موضوع اطمینان داشتیم. ما برای برد وارد زمین شده بودیم و تا آخرین لحظه قطعا برای آن می‌جنگیدیم و این خصوصیت تیم ماست که کادر فنی بزرگی بالای سر خود و خصوصا آقای نکونام را حاضر می‌بیند.

 

به عنوان هافبک دفاعی نقش تاثیرگذاری تو صحنه گل داشتی و پاس گل دادی. درباره این صحنه صحبت کن.


ابتدا باید از زحمات تمام بازیکنان تشکر کنم. همه ما برای تک تک دقایق با توجه به تدابیر کادرفنی برنامه داشتیم و خدا را شکر که من هم توانستم تمام توانم را در همین راستا به کار بگیرم و خوشحالم که توانستم پاس گل هم بدهم. خدا را شکر در آن صحنه کاملا تمرین کرده بودیم و خوشحالم که به نتیجه رسیدیم و دل هواداران مان را در روزی که نبودند از راه دور شاد کنیم و واقعا انرژی آنها را احساس می‌کردیم.

 

جنجالی ترین صحنه بازی اخراج علی کریمی بود. توضیح میدی دقیقا چه اتفاقی افتاد؟


در مورد صحنه اخراج، باید بگویم داور اینقدر به صحنه نزدیک بود که اصلا نیاز به توضیح من ندارد.

 

 

 

عکسى هم که منتشر شده جاى دست بازیکن مشخص هست و ضربه اى که به صورتم زد، حتماً نباید کبود شود،اقدام به حرکت غیرورزشى خودش اخراج دارد


در تصاویر تلویزیونی هم کاملا مشخص بود که در حالت دویدن دستان ما به همدیگر خورد و اینکه من دستش را کشیده باشم اصلا درست نیست. اما او جلوی چشم داور با آرنج و دست به گردن و صورتم کوبید و داور هم در صحنه کاملا حضور داشت و اخراجش صد در صد درست بود. صحنه ای نبود که من تمارض کرده باشم یا قبل از آن خطا کرده باشم. اگر من خطایی کرده بودم با توجه به اینکه داور خیلی نزدیک به صحنه بود قطعا با توجه به موقعیتی که بود آن را اعلام می‌کرد. اما جلوی چشم داور بود و اینقدر واضح؟ چه ربطی به من دارد و حرکت غیرورزشی بود.

 


حتی تو اخراج عارف هم تاثیر داشتی و باعث گرفتن کارت زرد اول توسط مدافع استقلال شدی. کلا بازیکنان استقلال خیلی با تو درگیر بودند و چند بار هم خطا کردند.


به نظرم استقلال عصبى وارد زمین شد یا گرما و یا آماده نبودن از نظر بدنى آنها را عصبى کرده بود،در صحنه کارت زرد اول عارف غلامی باور کنید اگر استقلال یک اخراجی نداشت و آن شرایط در نیمه اول به وجود نمی‌آمد، داور همان جا بار دیگر کارت قرمز مستقیم می‌داد. بازیکن فقط به قصد زدن پایم آمد و پایم هنوز ورم دارد. اما شرایط بازی بود. در خصوص خطای زیادی که روی من داشتند نمی‌دانم دلیلش چه بود و واقعا در این بازی اذیت شدم اما مهم این بود که بتوانم برنامه کادرفنی را در زمین اجرا کنم و توجهی به این مسائل نداشتم و کار خودم را می‌کردم. استقلال و پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند اما فولاد هم تیم قابل احترامی است و هواداران زیادی دارد و این حق طبیعی تیم‌ها است که بخواهند برای حیثیت خودشان بجنگند و این انتظار را نباید داشته باشند که به راحتی مقابل آنها دست‌شان را بالا بگیرند و تسلیم شوند. ما هم فوتبالیست هستی م و تیم‌های دیگر هم برنامه و تاکتیک دارند تا به نتیجه برسند. شاید از این ناراحت بودند که داور کاملا عدالت را رعایت می‌کرد و این موضوع عصبی‌شان کرده بود.

 

علی کریمی اما امروز ادعا کرد که تو بزرگنمایی کرده‌ای و با بازی چرک و الفاظ زشت کاملا روی اعصاب بازیکنان بودی؟


علی کریمی این را گفته؟ ایشان بهتر است یک نگاهی با وجدان به رفتار خودش داشته باشد و بعد این مسائل را بگوید. ایشان قبلاً هم اشتباهاتى بزرگتر داشته که هواداران استقلال از او ناراحت باشند هم الان و هم قبلا در تیم‌های پرهوادار بازی کرده‌ام و می‌دانم بازیکن برای فرار از فشار و اشتباهی که مرتکب شده چه کارهایی می‌کند و این موضوع دیگر نخ نما شده است. من اگر هم حرفی در زمین زدم در پاسخ به رفتار و الفاظ آنها بوده اما به جان مادرم که هیچ فحاشی نداشتم. من تمام تمرکزم این بود که خواسته کادرفنی را از نظر تاکتیکی در زمین اجرا کنم و اینکه بگویند با فحاشی و ... دنبال برد بوده‌اند دیگر کار خودشان را لوث می‌کنند. چیزی که در زمین بود برخورد شدید بازیکنان آنها بود که تمام کارشناسان هم درباره‌اش حرف زده‌اند و دوستان بهتر است پشت اشتباهات خودشان به این شکل پنهان نشوند و با هوادار روراست و صادق باشند و جنبه باخت را داشته باشند.

 

برای جواد نکونام این برد خیلی حیثیتی بود و کلا چی به شما قبل از بازی و بین دو نیمه گفت که حس برتری‌جویی‌تان تقویت شد؟


کلا بازی مهمی بود و برای همه ما. یک بازی شش امتیازی که ما به دنبال کسب نتیجه و رسیدن به سهمیه آسیا بودیم. برای آقا جواد همه بازی‌ها حیثیتی است و در بازی‌های تدارکاتی هم به دنبال برد است. این حس پیروزی طلبی برای همه ما شکل گرفته و این حساسیت برای ما در این بازی بیشتر شکل گرفته بود. بچه ها از شرایط بازی آگاه بودند و می‌خواستند در کورس بمانند و در جدول بمانند که خوشبختانه توانستیم به آن هدفی که داشتیم برسیم و بازی را ببریم.

 

 داوری به نفع فولاد بود؟ این ادعایی هست که استقلالی‌ها دارند.


فکر می کنم آقای سیدعلی واقعا عالی داوری کرد. حتى صحنه گلى که خوردیم به نظرم داور اشتباه خطا گرفت و همون توپ گل شد ولى آقاى سید على یکى از بهترین داورهاى ایران است نه به خاطر اینکه اخراج کرد یا اینکه ما برنده شدیم. فقط به این خاطر که در نزدیکی صحنه‌ها حضور داشت و بهترین تصمیمات را می‌گرفت. در آن گرما و شرجی هوا به بهترین شکل حضور داشت و قانون را به خوبی اجرا کرد.

 

 

اگه ۱۱ به ۱۱ بودید هم میتونستید برنده شوید؟ چون الان یک جوری بردتان زیر سایه اخراج مجیدی و ۲ تا بازیکن استقلال رفت.


در شرایط ١١ به ١١ هم تیم برتر بودیم و اگر حسین حسینى نبود ... . استقلال بدون حمله به ما گل زد. تیم ما برای برد به زمین آمده بود و درتلاش برای پیروزی بود. فوتبال است و امکان داشت شرایط متفاوت شود اما اینکه ما با انگیزه زیادی برای برد به زمین آمدیم و این تفکر را از هفته‌ها قبل داشتیم که خودمان را مهیای این بازی کنیم. اینکه بازیکن آنها اخراج شده شرایط بازی است و در کل باید بازیکن اینقدر حرفه‌ای باشد که خودش را کنترل کند و به تیمش ضربه نزند که شرایط را سخت کند. این اما جزیی از فوتبال است و برد ما زیر سایه اخراج بازیکن حریف نیست و اگر شرایط مساوی هم بود ما می‌توانستیم برنده بازی شویم.

 

منبع:ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45dzq3