پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/03 06:26
کد خبر: 6903

وضعیت بورس در (3 آذر 99)

بیشترین اثر منفی بورس امروز، بر شرکت‌ های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بود. وضعیت بورس فردا دوشنبه 3 آذر ماه 99 به چه سمتی خواهد رفت ؟

بورس   یکی انواع بازارها است. بورس در ذهن بیشتر مردم به بازاری اشاره دارد که در آن خریداران و فروشندگان اوراق بهادار – مانند سهام – گرد هم می‌آیند حداقل سرمایه گذاری در بورس، می‌تواند نقش بسیار زیادی در رونق اقتصادی داشته باشد.یکی از مهمترین اهداف هر فرد در سرمایه گذاری کسب درآمد و سود از بورس است. سرمایه گذاری در بازاربورس اگر همراه با هوش مالی و به صورت صحیح و آگاهانه باشد باعث سوددهی میشود.



در این خصوص گفتگوی کوتاه محمدرضا آرام ، کارشناس بازار سرمایه را بخوانید: ​

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این تفکری که کل بورس مثبت است، پس همه سهام ها مثبت می شود. یا کل بورس منفی است، پس همه سهام ها منفی می شود ، تفکر درستی نیست. وقایع اقتصادی گاهی برای یک شرکت سودآور است ، و برای شرکت دیگر منفی است.

وی افزود: یک شرکتی که تولید کننده کاتد مس است ، با بالا رفتن قیمت مس، ارزش سهامش بالا می رود. شرکتی هم که کاتد مس را استفاده می کند و محصولات مسی تولید می کند، با بالا رفتن قیمت مس ، ارزش سهامش منفی می شود.

آرام ادامه داد: شرکت هایی می توانند مثبت باشند که نخست ، وقایع اقتصادی مثبتی در آنها رخ دهد. شرکت هایی منفی می شوند که وقایع منفی در آنها تاثیر بگذارد. نکته دوم این است که ، برخی شرکت ها که محصولاتشان افزایش یافته است ، اما در 10 روز گذشته رشد فزاینده ای داشته یا به اصطلاح قیمت ها را پیش خور کرده است، با افزایش قیمت نفت و محصولات فلزی ارزش سهام آن کاهش پیدا کند. این به این معنی نیست که اوضاع این شرکت بد است. بلکه چون قیمت ها تا حد زیادی بالا رفته است در حال تعدیل قیمت هاست.

 

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 3 آذر 99

این کارشناس بازار سرمایه در آخر افزود: فردا روند کلی بورس رو به مثبت است. اما برای برخی شرکت ها ، رشد قیمت مثبت می شود و برای برخی منفی خواهد شد. صنایع معدنی ، صنایع فلزی ، عمده شرکت های بانکی و برخی از شرکت های پالایشی روند مثبتی خواهند داشت و در باقی شرکت ها روند مثبت نخواهد بود.



بورس یکشنبه 2 آذر ماه 99

در جریان داد و ستدهای امروز بازار سرمایه 17میلیارد و 595 میلیون سهم و حق‌ تقدم به‌ ارزشی بالغ بر 14هزار و 951 میلیارد تومان در یک میلیون و 561 هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 7هزار و 688واحدی، در ارتفاع یک‌ میلیون و 358هزار و 847واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر شرکت‌ های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌ های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت اصفهان با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 376میلیون ورقه به‌ارزش 6 هزار و 550میلیارد تومان در 595هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 161واحد افت کرد و در ارتفاع 16هزار و 479واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی دامداری تلیسه نمونه، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری صبا تامین و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/48mwn3