سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/23 09:21
کد خبر: 7421

هشدار|وجود تمساح در دریاچه چیتگر تایید شد!

وجود تمساح در دریاچه چیتگر تایید شد و به نظر می رسد تمساح خانگی رها شده در دریاچه باشد.

سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: نوعی رد پا تمساح در دریاچه چیتگر مشاهده شده است که احتمال دارد تمساح خانگی قاچاق و توسط یک شهروند رها شده باشد.​


خبرداغ:ریحانا بابت ترانه اش از مسلمانان عذرخواهی کرد


 سید آرش حسینی میلانی، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر مشاهده شدن یک تمساح در دریاچه چیتگر گفت: وقتی یک پیکره آبی مانند دریاچه چیتگر در تهران ایجاد می‌شود، طبیعتا جاذب جانوران شده و در آنجا اکوسیستم مصنوعی تشکیل می‌شود. برای مثال در هفته‌های گذشته پرنده‌های مهاجر به دریاچه چیتگر آمدند و یک نوع جاذبه توریستی در این مکان تفریحی ایجاد کرده‌اند.

او افزود: این مسئله علاوه بر فرصت‌آفرینی می‌تواند تهدیدآفرین هم باشد اما در هر صورت آنچه اهمیت دارد، آن است که به لحاظ تنوع زیستی این دریاچه پایش شود که متاسفانه اینگونه نیست.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: درخصوص مسائلی چون پایش کیفیت آب دریاچه و پیشگیری از تغذیه‌گرایی اقدامات خوبی صورت گرفته است، برخی از بررسی‌ها نشان داده که ۲۵ نوع ماهی در این دریاچه وجود دارد که تعداد زیادی از آنها را شهروندان رها کردند و این گونه‌ها با محیط سازگاری یافته‌اند.

حسینی میلانی گفت: احتمال دارد تمساح خانگی قاچاق که این روزها رواج پیدا کرده، توسط یک شهروند غیرمسئول در دریاچه چیتگر رها شده باشد، شواهدی از جمله نوعی رد پا وجود دارد که باعث به وجود آمدن تردیدهایی در وجود داشتن این حیوان در دریاچه شده است و به همین دلیل، طعمه‌گذاری‌هایی انجام شده تا اگر چنین موضوعی صحت دارد، هرچه سریع‌تر موضوع شفاف شده و امنیت شهروندان و آسایش خاطر آنها فراهم شود.


خبرداغ:عکس عروسی مریم امیرجلالی و همسرش لورفت+عکس


او گفت: تا زمان دستیابی به حقیقت محدودیت‌هایی برای تردد در دریاچه چیتگر ایجاد شده است، بعد از طعمه‌گذاری با یکی از مراکز مرتبط صحبت شده تا با دستگاه کاوشگر موجی، کف دریاچه را جستجو کنند تا مسئله کاملا روشن شود و در نهایت، خیال مردم راحت شود. متاسفانه در مورد ساماندهی حیوانات خانگی سیستم و چارچوب مشخصی نداریم و معلوم نیست حیوانات خارجی که قاچاق می‌شوند، چه سرنوشتی پیدا می‌کنند. حتی ممکن است برخی از آنها مهاجم و برای محیط‌زیست شهری مضر هم باشند.

حسینی میلانی درخصوص این تمساح ابراز داشت: برخی متخصصین در ارزیابی اولیه اعلام کرده‌اند تمساح در برودت زیر چهار درجه تلف می‌شود. دیگر اینکه چون خزندگان خونسرد هستند باید ساعاتی ناگزیر از بیرون آب بیاید و پس از دو هفته از این شبهه حتما رویت می‌شد.

ای افزود: هنوز نمی‌توان در مورد آن با قطعیت صحبت کرد و فقط می‌توان گفت در حال پیگیری هستیم تا خبر شفاف را به اطلاع شهروندان برسانیم.


خبرداغ:حسن آقا میری با استایل نامتعارف جدیدش حاشیه ساز شد!+عکس


رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با ضرورت تدوین پروتکل‌های لازمه از سوی شهرداری بیان کرد: مدیریت دریاچه چیتگر باید پروتکلی را مبنی بر نحوه برخورد با انواع جانوران مانند خزندگان، جانوران وحشی، موذی و آبزیان را تدوین کند و در اختیار شهروندان قرار دهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2x6zl2