جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/08 06:15
سعید راد|نوه ی سعید راد|سعید راد و نوه ی فوتبالیستش
کد خبر: 11012

" سعید راد" درکنار نوه ی فوتبالیستش که از خودش معروفتر است!+عکس

و از بازیگران قدیمی و شناخته شده سینمای ایران محسوب می‌شود که قبل از انقلاب فعالیت هنری فراوانی را در سینمای ایران داشته است و به عنوان یکی از چهره‌های پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران محسوب می‌شود که در حال حاضر نیز در سن ۷۴ سالگی بازی می کند.

سعید راد نام اصلی احمد حق‌پرست راد متولد 4 آبان 1326 در تهران بازیگر ایرانی است. سعید رادپس از پایان تحصیلات متوسطه، از سال 1347 به فعالیت در سینما پرداخت. سعید راد در سال 1350، با بازی در فیلم فاتحین صحرا، بازیگری را آغاز کرد. سعید راد، پس از اینکه در اواسط دههٔ 1360 ممنوع التصویر شد، ایران را ترک کرد و مدتی در هند، کانادا و ایالات متحدهٔ آمریکا به سر برد.

وی در سال 1378 به وطن بازگشت و پس از سال ها دوری از سینما، در دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش ایفای نقش کرد. او همسر سابق نوش آفرین خواننده و بازیگر قبل از انقلاب ایران است.احمد سعید حق‌پرست راد در ۴ آبان ۱۳۲۳ در محله سنگلج، تهران به دنیا آمد .رشته تحصیل راد طبیعی (تجربی) بود. پس‌از پایان تحصیلات متوسطه، مقطع دانشگاهی را در دانشگاه کشاورزی کرج (پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران) ادامه داد .

علاقه سعید راد به تیم پرسپولیس 

سعید راد

سعید راد به شدت طرفدار تیم پرسپوولیس است و حتی قبل از انقلاب سر برد و باخت این تیم شرط بندی می کرد،نوه کانادایی اش ادم همتی نیز جز بازیکنان تیم جوانان پرسپولیس است که زمان برانکو به این تیم منتقل شده است.

آدم همتی نوه دختری سعید راد

سعید راد

آدم همتی نوه دختری سعید راد در کانادا به دنیا آمد. او یک فوتبالیست حرفه‌ای است که در تیم پرسپولیس بازی می کند. او روز دوم بهمن سال 1373 در شهر تورنتو متولد شد.فوتبال را از 4 سالگی در مدرسه فوتبال شروع کرد .از 16 سالگی در تیم جوانان تورنتو بازی می کرد، او با ورود به دانشگاه عضو تیم فوتبال رایرسون رامز نماینده دانشگاه رایرسون شد ،به این ترتیب تمام هزینه 4 ساله تحصیلش را بصورت رایگان گذراند و تا سال 1394 در این باشگاه بعنوان کاپیتان و بازیکن بسیار درخشان ظاهر شد. در مدت زمان حضور خود در تیم دانشگاه بصورت قرضی مدتی در لیگ دو فرانسه در تیم نیس ب بازی کرد.

سعید راد

سعید راد

 

آدام همتی بازیکن فوتبال دورگه ایرانی، کانادایی است که برای باشگاه فوتبال پرسپولیس بازی می‌کند؛ این بازیکن توانایی بازی در پست هافبک هجومی، هافبک راست و هافبک چپ را دارد.این بازیکن از نوادگان دختری سعید راد (احمد حق‌پرست راد) بازیگر سینمای ایران می‌باشد.فارغ التحصیل دانشگاهی است که با حمایت مالی دانشگاه فوتبال را در کنار تحصیل ادامه داد، او با سفارش پدر بزرگ بازیگر خود حالا در پرسپولیس بازی می کند.

برانکو ایوانکویچ سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص ادم همتی گفته است

سعید راد

سعید راد

«”ادم همتی” بازیکنی با دانش و کیفیت خوب است و از حضور او در تیمم استقبال میکنم. همتی از نظر فنی مورد تایید من است.» آدام همتی که ۲۱ سال سن دارد، سهمیه زیر ۲۱ سال پرسپولیس بوده و سایر سهمیه های تیم را اشغال نمی کند از این رو، خرید خوبی به نظر می رسد به خصوص که به واسطه پدربزرگش، سایبان حمایتی بزرگی نیز از سوی هواداران و رسانه ها خواهد داشت. ادام همتی با توانایی بازی در خط هافبک، در رده های پایه ای نیس فرانسه و لیگ یک کانادا تجربه بازی دارد. پست اصلی ادام هافبک هجومی (نفوذی) بوده و چند روزی در کنار پرسپولیسی ها تمرین کرد و مورد توجه کادرفنی قرار گرفت سپس به کانادا برگشت تا با کالجی که در آن درس می خواند و برای آن فوتبال بازی می کند، تسویه حساب کرده و به پرسپولیس برگردد.

سعید راد

با تایید برانکو ایوانکویچ نام ادم همتی در لیست بازیکنان حاضر برای بازی در سوپرجام (پرسپولیس – نفت تهران) در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۶ ، قرار داده شد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2lbwe4