جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/11 12:46
شاهرخ خان
کد خبر: 11151

شاهرخ خان در لباس احرام | بازیگر معروف هندی با ظاهری خاص و متفاوت ظاهر شد + عکس

در این تصویر شاهرخ خان به همراه جمعیت زیادی از مردم مسلمان که لباس احرام به تن دارند، مشغول عبادت است.

شاهرخ خان (هندی:शाहरुख़ ख़ान) (زادهٔ ۲ نوامبر ۱۹۶۵)، بازیگر هندی در بالیوود است.او در دهلی‌نو، پایتخت هندوستان، متولد شد. شاهرخ خان در دهلی‌نو، پایتخت هندوستان، متولد شد. با نام مستعار سلطان خان و با قد ۱۷۵ سانتی‌متر، که بیش از ۵۵ فیلم و مجموعه تلویزیونی در کارنامهٔ خود دارد. اولین فیلم شاهرخ  خان یک کار تلویزیونی با نام آنی جیوس ایت توس آنس این ویچ بود.

در این تصویر شاهرخ خان به همراه جمعیت زیادی از مردم مسلمان که لباس احرام به تن دارند، مشغول عبادت است.

شاهرخان

بیوگرارفی شاهرخ خان

زادروز :   ۲ نوامبر ۱۹۶۵

ایندور  هند

محل زندگی : بمبئی (Mumbai)

ملیت : هندوستانی

تبار : هندی

تابعیت : هند

پیشه : بازیگر، تهیه‌کننده، مجری، مدیر تیم کریکت هند، خواننده

سال‌های فعالیت : ۱۹۸۸ تاکنون

لقب : سلطان خان (king khan)، اس آر کِی (SRK)، شاه بالیوود (Baadshah of Bollywood)

دین : اسلام - حنفی

مذهب : تسنن

همسر : گوری خان (۱۹۹۱ تاکنون)

شاهرخ خان  (زادهٔ ۲ نوامبر ۱۹۶۵)، بازیگر هندی در بالیوود است

شاهرخان

شاهرخ خان (هندی:शाहरुख़ ख़ान، انگلیسی: Shahrukh Khan) (زادهٔ ۲ نوامبر ۱۹۶۵)، بازیگر هندی در بالیوود است.

او در دهلی‌نو، پایتخت هندوستان، متولد شد. با نام مستعار سلطان خان و با قد ۱۷۵ سانتی‌متر، که بیش از ۵۵ فیلم و مجموعه تلویزیونی در کارنامهٔ خود دارد. اولین فیلم او یک کار تلویزیونی با نام آنی جیوس ایت توس آنس این ویچ بود.

شاهرخ خان در سال ۱۹۶۵ در یک خانوادهٔ مسلمان و پشتون در دهلی به دنیا آمد. البته پیش از او شهناز لاله‌رخ پا به این خانه گذاشته بود و پنج سال تمام تنها فرزند و دختر یکدانه پدر و مادر بود. پدر شاهرخ از فعالان استقلال هندوستان در پیشاور (پاکستان کنونی) بود که پیش از تقسیم هندوستان (جدایی پاکستان) به دهلی آمد. اصلیت خانوادگی او به افغانستان می‌رسد.

شاهرخان

مادرش لطیف فاطمه هم دخترخوانده شاه‌نواز خان از فرماندهان ارتش هند و اهل راولپندی در پنجاب (پاکستان کنونی) بود. خانواده آن‌ها وضعیت اقتصادی متوسطی داشتند اما در حال حاضر او گرانقیمت‌ترین ستاره ی سینمای هند با دستمزد افسانه‌ای است. شاهرخ خان علاقه‌مند به تحصیل و ورزش روزی می‌رفت تا به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای فعالیت کند و شاید کمتر کسی بداند او روزگاری کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان بود. اما به درخواست والدین خود در رشته اقتصاد و در دانشگاه هنسراج دهلی‌نو به تحصیل پرداخت لیسانسش را گرفت و وارد رشته فیلمسازی شد و مدرک فوق لیسانس خود را در این رشته گرفت. در سن 18 سالگی در یک مهمانی با گوری چیبر دانش‌آموخته مدرن‌اسکول که در آن زمان 14 ساله بود آشنا شد و این آشنایی در نهایت پس از چند سال به ازدواج ختم شد. گوری شدیداً با بازیگری وی مخالف بود و اصلاً نمی‌خواست تا شاهرخ خان در سینما پا بگیرد اما پس از موفقیت اولین فیلم وی و تکرار این موفقیت در کارهای بعدی ، آنها در بمبئی مستقر گشتند. شاهرخ خان سه فرزند دارد: پسر بزرگش آریان نام دارد و دخترش سوهانا. برای تولد فرزند سوم به نام آبرام ازیک مادر میانجی استفاده کردند.

شاهرخان

زندگی حرفه‌ای شاهرخ خان

شاهرخ که در تلویزیون به موفقیت دست یافته بود در سال ۹۱ با یکی از دوستانش وارد بمبئی می‌شود و مورد توجه هما مالینی ستاره زن آن زمان روزگار قرار می‌گیرد هیما می‌خواهد تا او بازیگر اولین فیلمی باشد که کارگردانی می‌کند. ۱۲ سال بعد پس از آن فیلم شاهرخ خان به سوپراستار سینمای هند بدل می‌شود. نام این فیلم "دل آشناهه"بود. در ۲۵ اکتبر ۱۹۹۱ با گوری خان ازدواج می‌کند. در ومدرسه سنت کلمبا در دهلی نو برنده جایزه شمشیر افتخار می‌شود این جایزه مخصوص بهترین شاگرد بود. سال ۱۹۹۰ بهترین ستاره هند شد. در فیلمهای آدیتا چو پرا بدون خواندن فیلمنامه بازی می‌کند. زوج سینمایی وی کاجول بود.

هم اکنون شاهرخ پرطرفدارترین بازیگر بالیوودیِ جهان است و در رده‌بندی قدرتمندترین مردان جهان (سیاسی، اجتماعی) ردهٔ ۴۲ را داراست.

شاهرخ خان در سال ۲۰۰۴ از سوی مجلهٔ تایم یکی از بهترین بازیگران هند لقب گرفت. در فیلم گاهی خوشی گاهی غم، پسرش «آریان» نقش کودکی شاهرخ خان را بازی می‌کند. او در سال ۲۰۰۳، در جریان فیلمبرداری فیلم شاکتی:د پاور ستون فقراتش صدمه دید و بعداً جراحی شد. این مشکل باعث شد که او دچار مشکلاتی مانند خشونت صدا شود، و برای اینکه روی خودش فشار نیاورَد تعداد فیلم‌هایش در هر سال کم شده‌است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/48krn4