جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/09 15:57
رونالدو | کریستیانو رونالدو
کد خبر: 14028

رونالدو مرد سال فوتبال جهان شد | رونالدو برای مرد سال فوتبال جهان انتخاب شد

در سه انتخاب کریستیانو رونالدو برای بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۲ نامی از لیونل مسی دیده نمی‌شود.

به گزارش ستاره پارسیکریستیانو رونالدو  دوس سانتوش آویرو که عموماً با نام کریستیانو رونالدو شناخته می شود، یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال در جهان است. کریستیانو رونالدو متولد 5 فوریهٔ 1985 (16 بهمن 1363) در محلهٔ سائو پدرو در فونشال، پایتخت مادیرا می باشد که در محلهٔ نزدیک سانتو آنتونیو بزرگ شد. خانواده کریستیانو رونالدو نام او را به دلیل علاقه شان به رونالد ریگان رئیس جمهور وقت برای پسر خود انتخاب کردند. کریستیانو رونالدو با توجه به اینکه در خانواده ای کم درآمد زندگی می کرد، تحصیلاتش را ادامه نداده و تا مقطع ابتدایی (دبستان) درس خوانده است. کریستیانو رونالدو به تازگی با پیوستن به تیم هاای عربی و محاجرت خود و خانواده اش به عربستان حواشی زیادی را به همراه داشته است.

 

مراسم انتخاب بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۲ که به مراسم The Best مشهور است برگزار شد و لیونل مسی در بخش مردان توانست در جایگاه نخست قرار گیرد و عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان را از سوی فیفا به دست آورد.

کریستیانو رونالدو یکی از دعوت‌شدگان به این مراسم بود. البته این بازیکن پرتغالی نتوانست هیچ جایزه‌ای را به دست آورد.

سه انتخاب رونالدو برای بهترین بازیکن جهان به ترتیب کیلیان ام‌باپه، لوکا مودریچ و کریم بنزما بودند و جالب اینکه این فوق ستاره پرتغالی به مسی که در نهایت بالاترین امتیاز را به دست آورد، رای نداد.

این برای دومین بار بود که مسی برنده این جایزه از سوی فیفا می‌شد تا با رکورد روبرت لواندوفسکی و کریستیانو رونالدو برابری کند.

رونالدو با آنکه در النصر عربستان نمایش خیره‌کننده‌ای داشته است اما به خاطر حضور در این لیگ دیگر باید با جایزه‌های بزرگ خداحافظی کند و تنها به عنوان مهمان به چنین مراسم‌هایی دعوت خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/399wox