پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/10 17:24
کد خبر: 14713

کابوس ترسناک طبیعت در آسمان را ببینید/ تصویری حیرت آور از مار پرنده

مار درختی بهشتی که در مناطق جنوب شرقی آسیا ساکن هستند، بعد از پریدن از شاخه‌های درختان، بدن خود را صاف کرده تا بیشترین آیرودینامیک را برای خود فراهم کنند.

مار درختی بهشتی یکی از خانواده‌های منحصربفرد مارهاست که توانایی پرواز کردن در هوا را دارد و برای افرادی که از اوفیدیوفوبیا (ترس از مار و خزنده) رنج می‌برند، می‌تواند وحشتناک باشد. این مارها که در جنوب شرقی آسیا ساکن هستند، بعد از پریدن از شاخه‌های درختان، بدن خود را صاف کرده و با الگوی خاص موجی، می‌توانند در پرواز به ارتفاع تا ۲۵ متر بلندی دست یابند.

ترفند مار‌های پرنده برای افزایش فاصله، زمانی که در هوا هستند، ایجاد تناوب و تکرار حرکت‌های پهلو به پهلوی آن‌ها است. به طور کلی، مار‌هایی مانند مار درختی بهشتی، زمانی که بین شاخه درختان پرواز می‌کنند یا روی زمین قرار دارند، در هر ثانیه بین یک یا دوبار پیچ و تاب می‌خورند، و این کار را معمولا برای فرار از دست شکارچیان انجام می‌دهند. به طور فرضی اگر آن‌ها بتوانند این کار را سریع‌تر انجام دهند، ظاهرا این افزایش حرکات، آن‌ها را از حالت تعادل خارج می‌کند و در نتیجه آیرودینامیک آن‌ها کاهش می‌یابد.

(تصویر) مار پرنده، کابوس ترسناک طبیعت در آسمان

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4m88y8