سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/30 03:54
مهراوه شریفی نیا | مهراوه شریفی نیا بیوگرافی | مهراوه شریفی نیا اینستاگرام
کد خبر: 9516

مهراوه شریفی نیا کنار رفقاش | مهراوه عاشق این 2 خانم است

فیلمی از مهراوه شریفی نیا در یکی از فیلم هایش در فضای مجازی منتشر شده است.

مهراوه شریفی نیا اخیرا بسیار کم کار شده است . مهراوه شریفی نیا بر خلاف سایر بازیگران کمتر درگیر شبکه خانگی شده است. مهراوه شریفی نیا فرزند محمد رضا شریفی نیا است. مهراوه شریفی نیا در یک خانواده هنری متولد شده است .مهراوه شریفی نیا در دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک دیپلم خود را گرفته است مهراوه شریفی نیا فارغ‌ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران می باشد.

نام: مهراوه

نام خانوادگی: شریفی نیا

تاریخ تولد: ١٣۶٠/١/٢٩

نام پدر: محمدرضا شریفی نیا

نام مادر آزیتا حاجیان

بیوگرافی مهراوه شریفی نیا:

مهراوه شریفی نیا

 

مهراوه شریفی‌نیا (متولد ۲۹ فروردین ۱۳۶۰، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.  مادر مهراوه شریفی نیا آزیتا حاجیان یکی از برترین بازیگران سینما و تئاتر ایران می باشد و محمدرضا شریفی نیا یکی از بازیگران و بازیگردانان بنام ایران و پدر مهراوه است.

مهراوه شریفی نیا از سن 8 سالگی یعنی از سال 1368 بازی را شروع کرد. فیلم زیبای دزد عروسک ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند (کارگردان زیر تیغ) شروع فعالیت های هنری مهراوه شریفی نیا بود... مهراوه فرزند اول خانواده شریفی نیاست و خواهر کوچک تر مهراوه، ملیکا می باشد. ملیکا شریفی نیا هم بازی خود را از سنین کودکی آغاز کرده است. ملیکا 5 سال از مهراوه کوچک تر است ولی ازدواج کرده است درحالی که مهراوه شریفی نیا هنوز مجرد است.

مهراوه شریفی نیا 

مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا در رشته موسیقی تحصیل کرده است. مهراوه بعد از فیلم دزد عروسک ها در فیلم "دایان باخ" فرهاد پوراعظم در سال 1371 به ایفای نقش پرداخت و تا 7 سال در هیچ فیلمی حضور پیدا نکرد..

محمدرضا شریفی نیا‌: محمدرضا شریفی نیا در 25 خرداد ماه 1334 در خاتون آباد از روستاهای نزدیک خوراسگان در اصفهان متولد شد. شریفی نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، 1373) دیده شد.

آزیتاجیان: آزیتا حاجیان متولد 21 دی 1336در ملایر و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون میباشد، حاجیان لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیکِ دانشگاه هنر است.

ملیکا شریفی نیا

مهراوه+شریفی+نیا+

 

ملیکا شریفی نیا : ملیکا شریفی نیا متولد 21 آبان 1365 در تهران و بازیگراست.و علاوه بر بازیگری، هنرآموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می کند. او بازی در سینما را از سال 1370 با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد.

مهراوه یک پرسپولیسی دو آتیشه است، بانوی پرسپولیسی که در جنگ زرگری و کر ی خانی با استقلالی ها همیشه پیشتاز بوده و هر استقلالی جرات کل کل با او را ندارد. مهراوه در فضای مجازی هم از فعالان جنبش سایبری سرخ علیه آبی هاست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4poaa3