چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/04 08:32
مهسا امینی | مهسا امینی گشت ارشاد | مرگ مهسا امینی
کد خبر: 9602

مهسا امینی پزشک قانونی را به دردسر انداخت | مهسا امینی کتک خورده؟

پس از ماموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها به منظور پیگیری دقیق ابعاد این پرونده، تاکنون دو جلسه با مسئولان نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، سازمان اورژانس و دیگر مسئولان برگزار و گزارش های مقدماتی از دستگاه های مربوطه اخذ شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مطالب زیادی پیرامون پرونده مهسا امینی مطرح شده اما کمیسیون بعد از دریافت گزارش نهایی پزشکی قانونی نظر نهایی درباره مهسا امینی را صادر خواهد کرد. باید پزشکی قانونی نظر رسمی خود را اعلام کند که آیا خانم مهسا امینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است یا بر اثر استرس این اتفاق برای وی رخ داده است؟ قطعا کمیسیون نیز بعد از دریافت نظر رسمی و نهایی پزشکی قانونی می تواند نظر نهایی خود را به صحن مجلس ارائه کند. آصفری در پایان تاکید کرد: در فیلم هایی که در کمیسیون رویت شد و بر اساس گزارش اولیه دستگاه ها، ما ضرب و شتمی علیه خانم مهسا امینی ندیدیم منتها باید پزشکی قانونی نظر نهایی را به صورت کتبی و رسمی به ما اعلام کند. پیش بینی می شود ظرف دو الی سه هفته آینده گزارش نهایی پزشکی قانونی مهسا امینی به دست مجلس برسد.

بیوگرافی مهسا امینی دختر سنندجی

 

مهسا امینی

 

هم اکنون خبر دختر ۲۲ساله‌ای به نام مهسا امینی که توسط گشت ارشاد بازداشت و پس از ۲ ساعت از وزرا، به بیمارستان منتقل شده در شبکه‌های اجتماعی پر شده و همه مردم در جست  وجو به دنبال خبر آخرین وضعیت مهسا امینی در کما و علت دستگیری گشت ارشاد هستند.از، سه شنبه شب شهریور ۱۴۰۱ توسط پلیس امنیت اخلاقی و گشت ارشاد برای حضور در کلاس های آموزشی در مقر پلیس در خیابان وزرا هدایت می شود و در آنجا دچار عارضه قلبی و مغزی میشود. مهسا امینی هم اکنون در کما بسر می برد

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: پزشکی قانونی هنوز نظر رسمی و نهایی خود را در رابطه با اینکه مهسا امینی بر اثر ضرب و شتم فوت کرده یا بر اثر استرس این اتفاق برایش رخ داده است را به مجلس ارائه نکرده است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگویی، درباره آخرین وضعیت پیگیری ابعاد فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت یاب مجلس، بیان کرد: پس از ماموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها به منظور پیگیری دقیق ابعاد این پرونده، تاکنون دو جلسه با مسئولان نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، سازمان اورژانس و دیگر مسئولان برگزار و گزارش های مقدماتی از دستگاه های مربوطه اخذ شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه همچنین فیلم های موجود نیز مورد بازنگری قرار گرفت، تصریح کرد: اکنون ما منتظر اعلام گزارش نهایی و رسمی پزشکی قانونی هستیم. آنچه که پزشکی قانونی به ما اعلام کرد ظرف دو الی سه هفته آینده گزارش نهایی را به مجلس ارائه خواهد کرد.وی ادامه داد: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از ابتدا این موضوع را دنبال کرده و پس از روشن شدن ابعاد دقیق پرونده گزارش نهایی را به صحن مجلس و استحضار عموم مردم خواهد رساند.

دلنوشته دردناک مادر مهسا امینی نسبت به فوت دخترش و نشان دادن وسایل او در فضای مجازی غوغا به پا کرد.مهسا امینی توسط گشت ارشاد بازداشت شد. دختر ۲۲ساله‌ای به نام مهسا امینی که توسط گشت ارشاد بازداشت و پس از ۲ ساعت از وزرا، به بیمارستان منتقل شد. مهسا امینی با اسم اصلی ژینا امینی متولد سال ۱۳۷۹ در سنندج کردستان که در هفته ای که گذشت به همراه خانواده اش و برادرش کیارش برای تفریح و گذراندن تعطیلات به تهران سفر کرده بود. واکنش مادر مهسا امینی نسبت به از دست دادن دختر را ببینید.

 مادر مهسا امینی به زبان کردی خطاب به دخترش نوشت.امروز پیکر مهسا امینی برای خاکسپاری به سقز منتقل و در محل زندگی اش به خاک سپرده شد.مهسا امینی دختر جوان ۲۲ ساله سنندجی که سه روز قبل برای "هدایت" و " آموزش" با ون گشت ارشاد به بازداشتگاه خیابان وزرا برده شده بود روز گذشته روی تخت بیمارستان کسری در حالی که دو روز از به کما رفتن او می گذشت، از دنیا رفت.

جزئیات و علت فوت مهسا امینی

 

مهسا امینی

 

یک منبع آگاه به خبرنگار فارس گفت: مهسا امینی به دنبال ایست قلبی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد و پس از احیا در فاصله 2 ساعت، 2 مرتبه دیگر نیز ایست قلبی کرده که مجدداً احیا شده است. در سی تی اسکن مغزی علایمی مبنی بر هیدروسفال بودن (عارضه قبلی) گزارش شده است. وی در پنج سالگی هم تومور مغزی عمل کرده و مبتلا به بیماری صرع و دیابت نوع یک بوده است.

نامبرده مجدداً بعد از ظهر روز جمعه ایست قلبی می‌کند و نهایتاً پس از ۴۵ دقیقه عملیات احیای قلبی cpr، به علت ایست قلبی ریوی فوت می‌کند.پیش از این رسانه‌های ضدانقلاب علت فوت را ضرب و شتم توسط پلیس اعلام کرده بودند اما ساعاتی قبل پلیس ویدئویی از دوربین مداربسته در لحظه از حال رفتن وی منتشر و اعلام کرد هیچ برخورد فیزیکی با او انجام نشده است.

ورود مجلس به ماجرای مهسا امینی

 

مهسا امینی

 

قاسمی پور عضو فراکسیون بانوان مجلس: هفته آینده مجلس، نشستی برای بررسی ماجرای مهسا امینی با حضور مسئولان ذی ربط از جمله نیروی انتظامی برگزار خواهد کرد و تصاویر دوربین‌های مداربسته پلیس در این ارتباط بررسی خواهد شد.بر بنا به گفته خبرگزاری های جماران و اعتماد آنلاین دایی مهسا امینی در گفت‌وگوی کوتاه درگذشت او را تایید کرد.مهسا امینی با نام اصلی ژینا اهل سنندج کردستان با علت دستگیری گشت ارشاد و خانواده با اخرین جزئیات جدید از دستگیری و سکته قلبی و مغزی مهسا امینی که هم اکنون حواشی خبرش در رسانه ها جنجال ساز شده را می خوانید.

توضیح پلیس از مرگ مهسا امینی

 

مهسا امینی

 

درپی انتشار اخباری درباره به کما رفتن زنی جوان پس از انتقال به یک مقر انتظامی، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران «درخصوص بدحالی خانمی در مقر پلیس» اعلام کرد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»در ادامه توضیحات پلیس تهران آمده است:‌ «بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد.»

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: گسترش نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27bbd3