شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/04 11:18
ارژنگ امیرفضلی | عکس ارژنگ امیرفضلی | بیوگرافی ارژنگ امیرفضلی
کد خبر: 9611

ارژنگ امیرفضلی خداحافظی کرد | مهاجرت ارژنگ امیرفضلی واقعیت دارد؟

با دلی رنجیده از نادانی ها و قلبی آکنده از ناامیدی و ذهنی بیمار شده و بغض هایی فروخورده و زخم هایی کهنه که دائم تازه می شوند برای همیشه از دنیای بازیگری و متعلقاتش رخت برمی بندم.

ارژنگ امیرفضلی با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود از بازیگری خداحافظی کرد. او نوشت: با دلی رنجیده از نادانی ها و قلبی آکنده از ناامیدی و ذهنی بیمار شده و بغض هایی فروخورده و زخم هایی کهنه که دائم تازه می شوند برای همیشه از دنیای بازیگری و متعلقاتش رخت برمی بندم. 

زندگینامه و بیوگرافی ارژنگ امیرفضلی

 

ارژنگ امیرفضلی

 

ارژنگ امیرفضلی بازیگر ایرانی است. او بیشتر به عنوان یک کمدین شناخته شده است. ارژنگ امیرفضلی که همه او را به عنوان یکی از بازیگران کمدی می شناسند کار خود را با برنامه «نوروز 72» به کارگردانی داریوش کاردان، همراه با مهران مدیری و حمید لولایی آغاز کرد.او به سرعت در عرصه هنر هفتم درخشید و علاوه بر بازیگری در سینما، تلویزیون و تئاتر، کارگردانی چند مجموعه تلویزیونی را نیز در کارنامه کار خود ثبت کرد.

از مهمترین آثار وی می توان به «الو الو من جوجوام» (مرضیه برومند)، «جنگجوی پیروز» (مجتبی راعی)، «مربای شیرین» (مرضیه برومند)، «شارلاتان» (آرش معیریان)، «شام عروسی» (ابراهیم وحیدزاده)، «اخراجی ها» (مسعود ده نمکی)، «اخراجی ها2» (مسعود ده نمکی)، «محاکمه در خیابان» (مسعود کیمیایی) و «افراطی ها» (جهانگیر جهانگیری) اشاره کرد. وی درباره حادثه ای می گوید که بعد از گذشت سال های سال هنوز گاهی تکرار آن آزارش می دهد.

حسین امیرفضلی متولد 1299 در تهران و درگذشت 1370 در تهران است. حسین امیرفضلی مشهور به «هوشنگ امیرفضلی»، فعالیت هنری خود را با بازیگری تئاتر در سال 1322 آغاز و همزمان در رادیو نیز از پرکارترین هنرمندان بود.

مزار پدر ارژنگ امیرفضلی

 

ارژنگ امیرفضلی

 

جواب دادن به این سوال خیلی سخت است چون من دنیایی خاطره و آموزه از پدرم به یاد دارم و انتخاب یکی از آنها و بیانش دشوار است فقط می توانم بگویم که از نظر روحیات فردی جا پای پدرم گذاشته ام .اما از نظر اخلاقی پدرم خیلی بهتر از من بود.

همسر و فرزندان ارژنگ امیر فضلی

 

ارژنگ امیرفضلی

 

ارژنگ امیرفضلی متاهل است و پسری 6 ساله به نام کارن دارد. تئوری ای برای اینکه چرا مجموعه ساعت خوش تعطیل شد ندارم؛ فقط باهاش کنار آمدم. در اوج شهرت مجبور شدم بروم در یک شرکت، با حقوق ماهی 20 هزار تومان بازاریاب تبلیغاتی بشوم. زن هم گرفته بودم و واقعا 20 هزار تومان به هیچ جایم نمی رسید. هم خودم آنجا کار می کردم و هم خانم ام آمده بود آنجا کار می کرد ولی باز پولمان نمی رسید.

نحوه ورود به عرصه هنر ارژنگ امیرفضلی

زمستان 71 در یک شرکت گرافیکی کار می کردم که امیر غفارمنش زنگ زد گفت بیا برای یک کار تلویزیونی تست می گیرند،من و خدابیامرز داوود اسدی با هم رفتیم. برنامه نوروز بود، آنها را جلوی داریوش کاردان و بقیه عوامل اجرا کردیم؛ آنها هم خوششان آمد و گذاشتند ما در نوروز 72 بازی کنیم .بعد هم، من و داوود اسدی و مهران و حمید لولایی، شروع کردیم کار کردن :اول پرواز 57 بود و بعدش هم ساعت خوش را بازی کردیم.

جزئیات زندگی ارژنگ امیر فضلی

جزئیات زندگی من مثل یک مجموعه موسیقی است که در آن همه جور آهنگ و ترانه ای پیدا می شود و من بنا به حس و حالی که دارم برخی از این آهنگ ها را گوش می کنم .شاید زمانی فقط پاپ گوش کنم اما روزهایی را هم به گوش دادن آهنگ های سنتی اختصاص دهم. زندگی هم مجموعه ای از موسیقی های مختلف است که در هر موقعیتی یکی از آنها جذبت می کند.

سرگذشت دکتر نشدن تا بازیگری ارژنگ امیرفضلی

من اول می خواستم بروم تجربی بخوانم. بابام می گفت نه، من هم می گفتم می خواهم بروم تجربی بخوانم دکتر بشوم. بابام کوتاه آمد گفت خیلی خب، برو بخوان، رفتیم سال اول تجربی رد شدیم .رد که شدم بعد روم نشد به بابام بگویم، بعد بابام من را گذاشت مدرسه گرافیک، همه چیز هم از آنجا شروع شد؛ آشنایی با هنر و تئاتر و نقاشی. همان جا با داوود اسدی، داریوش موفق و امیر غفارمنش تئاتر کار می کردیم و تنها عشقمان هم همین بود.

برپایی نمایشگاه ارژنگ امیرفضلی

سال 71 یک نمایشگاه نقاشی گذاشتم، عمدتا هم تو مایه های سورئال نقاشی می کشیدم؛ دالی و این حرف ها ولی دیدم از این طریق نمی شود پول درآورد رفتم توی شرکت های گرافیکی کار کردم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kjj82