پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/01 05:30
پای سیب | شیرینی پای سیب | پای سیب ساده و خوشمزه
کد خبر: 11891

طرز تهیه پای سیب شیرینی خوشمزه و ساده

پای سیب به دلیل طعم خوبی که دارد از معروف‌ترین شیرینی‌ها برای پذیرایی در مهمانی‌ها محسوب می‌شود.با طرز تهیه پای سیب ساده و خوشمزه همراه ما باشید.

پای سیب دارچینی یکی از شیرینی های پرطرفدار است. پای سیب دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد. روش‌های پخت سیب در شیرینی پای سیب متفاوت است. سیب را به صورت ورقه‌ای یا خرد کرده و سرخ کنید. امیدواریم که این شیرینی پای سیب را بپسندید. 

مواد لازم پای سیب

تخم مرغ ۱ عدد

شکر ۱۰۰ گرم

کره خرد شده ۸۰ گرم

آرد سفید ۲۵۰ گرم

وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

رنده پوست لیمو ۱ عدد

سیب ۳ عدد

آب لیمو ترش نصف یک عدد

شکر ۳ قاشق غذاخوری

دارچین ۱ قاشق غذاخوری

پودر قند کمی برای تزیین

مراحل طرز تهیه شیرینی پای سیب

 

پای سیب

1. برای درست کردن شیرینی پای سیب خوشمزه ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم. این کار را بهتر است تا تخم مرغ ها خنک هستند انجام بدهید.

2. سپس در یک ظرف سفیده ها را با دو قاشق غذاخوری شکر هم می زنیم تا سفید شود و پف کند طوری که وقتی ظرف را برمی گردانیم از ظرف جدا نشود.

 
3. در ظرف دیگر زرده ها را با وانیل هم می زنیم تا کرمی رنگ و کش دار شود. سپس ماست و روغن را اضافه کرده و بعد از هم زدن مخلوط آرد و بیکینگ پودر را اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم.

4. در این مرحله سفیده ها را در سه مرحله به موادمون اضافه می کنیم و از یک سمت هم می زنیم تا شیرینی هامون پس از پخت پف خوبی داشته باشند.

5. حالا کف قالب پای سیب مون را چرب می کنیم و یا اینکه از کاغذ مخصوص استفاده می کنیم و یک لایه از موادمون را داخل قالب می ریزیم و سیب هایی را که حلقه کرده ایم با دارچین مخلوط می کنیم و روی مواد ریخته شده داخل قالب ها می گذاریم و کمی فشار می دهیم و بعد دوباره لایه بعدی از موادمون را روی سیب ها می ریزیم.

6. سپس شیرینی ها را برای پخت در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت قرار می دهیم تا بپزند و روشون طلایی شود. پس از پخت شیرینی هامون را از فر بیرون می آوریم و در صورت تمایل از وسط نصف می کنیم و با پودر قند تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی های خوشمزه پای سیب  لذت ببرید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vr6n3