جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/11 08:57
هدیه تهرانی
کد خبر: 120639

زیباترین عکس از چهره خیلی جذاب هدیه تهرانی | خانم بازیگر کولاکی کرد !

هدیه تهرانی بازیگر فوق العاده ایرانی و عکس جذابش در ادامه خواهید دید.

هدیه تهرانی متولد سال 1351 در تهران است.هدیه تهرانی  در حرفه عکاسی فعال است و چند نمایشگاه برگزار کرده است. هدیه تهرانی  به صورت حرفه ای ورزش تای چی چوان را هم دنبال می کند. این بازیگر دو جایزه سیمرغ بلورین را دریافت کرده است.هدیه تهرانی  اصلا قرار نبود بازیگر شود و بازیگری هم جزو اهداف هدیه تهرانی نبوده است.آنطور که خودش در مصاحبه‌ای گفته است: هیچ وقت به صورت جدی و عاشقانه پیگیر بازیگری نبوده است ولی به هرحال برایش جذابیت داشته است. جذابیتی که دنیای نمایش به هرشکلش برای همه دارد. پدر هدیه تهرانی به گفته خودش خیلی فیلم می‌دیده و همیشه او را هم با خودش به سینما می‌برده است. در ضمن پدرش جسته گریخته کار تئاتر هم می‌کرده است. جالب است بدانید مادربزرگ او در سی سالگی دریک فیلم هم بازی کرده است.هدیه تهرانی

نخستین بار در فیلم روز واقعه قرار بود ایفای نقش کند که نتوانست در این فیلم بازی کند و لادن مستوفی به جای او بازی کرد. کیانوش عیاری او را برای بازی در فیلم بودن یا نبودن انتخاب کرد که در این فیلم هم نتوانست بازی کند و عسل بدیعی به جای او بازی کرد.

سرانجام کارگردان ایرانی مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و او به صورت حرفه ای وارد سینما شد. بازی های خوب و روان او در فیلم های غریبانه و مخصوصا شوکران باعث تحسین منتقدان شد و مین باعث شد که او بسیار معروف شود و تبدیل به سوپرستار آن روزها شود. یکی از بهترین نقش آفرینی‌اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانه سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازی بیادماندنی او در “چهارشنبه سوری” بود. این فیلم سومین فیلم سینمایی اصغر فرهادی است. این فیلم در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۴) نامزد دریافت ۹ جایزه بود، که در نهایت موفق به کسب سیمرغ‌های بلورین بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی)، بهترین بازیگر نقش اول زن (هدیه تهرانی)، بهترین تدوین (هایده صفی یاری) و همچنین سیمرغ بلورین فیلم محبوب تماشاگران شد.
مجله همشهری جوان، بعد از مهناز افشار وی را به عنوان دومین بازیگر زن پول‌ساز دهه هشتاد خورشیدی انتخاب کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2obeyv