سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/04 04:44
عادل فردوسی پور
کد خبر: 120080

علت ممنوع تصویر شدن عادل فردوسی پور|عادل فردوسی پور ممنوع کار شد

عادل فردوسی پور مجری برنامه ورزشی90ممنوع تصویر و کار شد در ادامه خواهید دید.

عادل فردوسی پور در مهر ماه 1353 در شهرآرا تهران زاده شد.عادل فردوسی پور اصالتاً اهل شهر رفسنجان در استان کرمان است. عادل فردوسی پوردارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. عادل فردوسی پور دوران دبستان را در مدرسهٔ ذوقی گذراند و با وجود علاقهٔ بسیارش به فوتبال از درسش دور نشد و دیپلم خود را از دبیرستان البرز با معدل ممتاز گرفت.سرانجام در رشتهٔ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. عادل فردوسی پوردر حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران است. عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد او «پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال با استفاده از تحلیل های رگرسیونی» بود.وی درس زبان تخصصی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می کند.پدرعادل فردوسی پور از اهالی رفسنجان و کرمانی الاصل است. عادل فردوسی پور دوران دبستان را در مدرسه "ذوقی" گذراند. عادل فردوسی پور از همان زمان علاقه اش به فوتبال نیز نمود پیدا کرد، علاقه ای که بعدها خانواده را نگران کرد. عادل فردوسی پور دوره راهنمایی را در مدرسه طالقانی گذراند و چهارسال دبیرستان را به مدرسه البرز رفت و با معدل 18 دیپلم گرفت.عادل فردوسی پورگزارشگری عادل فردوسی پور 
عادل فردوسی پور در پایان سال 1373 پس از چندین بار آزمون به صدا و سیما راه یافت و در ابتدا به گزارش برنامه منتخب ورزشی می پرداخت. فردوسی پور کم کم پیشرفت کرد و توانست بازی های بهتری را گزارش کند. او پس از گزارش های خوبش در جام جهانی 98، توانست خود را به همه بشناساند و از آن پس بود که به عنوان گزارشگر بازی های زنده و مهم انتخاب شد.
در آن زمان که تلفظ نادرست نام های خارجی در گزارش های فوتبال صدا و سیما زیاد اتفاق می افتاد، او از معدود گزارشگران مسلط به زبان های خارجی بود.او در مراسم اهدای توپ طلای فوتبال ایران نیز جایزهٔ بهترین گزارشگر را از افشین قطبی دریافت کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3ep9ep