پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/09 06:47
دلار | قیمت دلار
کد خبر: 123383

قیمت دلار امروز | قیمت جدید دلار را اینجا بخوانید

روز قبل دلار در بازار آزاد برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۴۹,۰۰۰ (چهل و نه هزار) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ مصادف با ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ - با رشد ۰.۲ درصدی به ۴۹,۱۰۰ (چهل و نه هزار و یکصد ) تومان رسید.

دلار در بازار آزاد، امروز به ۴۹,۱۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۲ درصدی داشته است.

دلار در صرافی ملی، امروز به ۴۱,۲۹۰ تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.

دلار در بازار متشکل در بازار ۱۹۱ روز پیش نسبت به ۱۹۲ روز پیش، با ۳۲۱۱ تومان کاهش، ۴۱,۵۴۹ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در سامانه سنا در بازار ۱۹۲ روز پیش نسبت به ۱۹۳ روز پیش، با ۰ تومان بدون تغییر، ۳۰,۴۱۶ تومان نرخ گذاری شد.

دلار کانادا، امروز به ۳۶,۲۰۱ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۶۴ درصدی داشته است.قیمت دلار

بازار ارز بازاری است که در آن پول ملی کشورها با یکدیگر تبادل می‌شود. نرخ تبدیل معیاری است که بر پایه آن پول رایج کشورها با یکدیگر مبادله می‌شود. وجود بازار ارز و اطلاعاتی که در آنجا جریان می‌یابد امکان انجام مبادلات بازرگانی و مالی را در نقاط مختلف جهان با استفاده از پول‌های متفاوت فراهم می‌سازد. همچنین یکی از ریسک‌های اصلی تجارت خارجی ریسک مربوط به تغییرات نرخ ارز می‌باشد.

اکثر کشورهای جهان ارز یا واحدپول ویژه خود را تعریف کرده‌اند، برخی از کشورها نیز از واحدهای پولی مهم دنیا برای دادوستدهای داخلی خود بهر می‌گیرند، در حال حاضر به غیر از ایالات متحده آمریکا، 27 کشور دیگر نیز دلار آمریکا را به عنوان واحد پول خود انتخاب کرده‌اند. از جمله این کشورها می‌توان به زیمبابوه، پرتوریکو، جامائیکا و... اشاره کرد. در مبادلات اقتصادی بین‌المللی از ارزهای مهمی چون دلار یا یورو استفاده می‌شود. در ایران ارز به مفهوم واحد پول سایر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین و پرکاربردترین ارزها در بازار ایران دلار آمریکا، یورو، یوآن چین، درهم امارات و لیر ترکیه است. این ارزها بخش عمده داده و ستد بازار ارز ایران را به خود اختصاص داده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3k7pwd