دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/06 08:45
دلار | قیمت دلار
کد خبر: 123110

قیمت دلار امروز | قیمت دلار امروز اینجا بخوانید

امروز دلار در بازار آزاد برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در بازار آزاد که روز قبل تا ۴۹,۰۵۰ (چهل و نه هزار و پنجاه ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ مصادف با ۲۸ آگوست ۲۰۲۳ - با کاهش ۰.۲ درصدی به ۴۸,۹۵۰ (چهل و هشت هزار و نهصد و پنجاه ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۴۸,۹۵۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۲ درصدی داشته است.

قیمت دلار در صرافی ملی، امروز به ۴۱,۲۹۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰ درصدی داشته است.

قیمت دلار در بازار متشکل، امروز به ۴۱,۵۴۹ تومان رسید که نسبت به ۱۸۹ روز پیش، کاهش ۷.۷۲ درصدی داشته است.

قیمت دلار دلار در سامانه سنا، امروز به ۳۰,۴۱۶ تومان رسید که نسبت به ۱۹۰ روز پیش، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا، امروز به ۳۵,۹۷۸ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۲ درصدی داشته است.دلار

قیمت حقیقی دلار

برای محاسبه نرخ حقیقی دلار می‌توانیم کالاها و یا خدمات یک کشور را با خدمات و کالاهای یک کشور دیگر مقایسه کنیم. نرخ حقیقی دلار را می توانیم از راه فرمولی ساده بدست بیاوریم؛ نرخ اسمی دلار را در قیمت داخلی محصول ضرب و جواب را تقسیم بر قیمت خارجی آن محصول می‌کنیم و نرخ حقیقی دلار برای یک محصول مورد نظر را در می‌یابیم. از آنجایی که نرخ حقیقی دلار در ترسیم الگوی تجارت و میزان واردات و صادرات هر کشوری موثر است از اهمیتی ویژه‌ای برخوردار است. در نتیجه نرخ واقعی دلار از شاخص برابری قدرت خرید دلار امریکا به ریال ایران به دست می‌آید.  

نرخ ارز ثابت

نرخ ارز ثابت از طرف دولت‌ها با هدف ثابت ماندن ارزش پول ملی کشور در محدوده مورد نظر دولت‌ها تعیین می‌شود. از آن جا که بانک‌های مرکزی وظیفه حفظ ارزش پول ملی را به عهده دارند، نرخ رسمی ارز کشور را با قیمت طلا در یک مسیر قرار می دهد. مثلا در کشور ایران نرخ ارز ثابت که دولت در برابر دلار امریکا در نظر گرفت 42000 ریال است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4j6q8z