چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/11 05:02
ویتامین | ویتامین در بدن
کد خبر: 123561

نقش ویتامین ها در بدن چقدره؟|نقش ویتامین ها در بدن ما چیست ؟

نقش ویتامین در بدن در ادامه خواهید خواند .

ویتامین ها به بدن شما اجازه رشد و تکامل می دهند. آنها همچنین نقش مهمی در عملکردهای بدن مانند متابولیسم، ایمنی و هضم دارند. 13 ویتامین ضروری از جمله ویتامین های A، C، D، E و ویتامین های K و B مانند ریبوفلاوین و فولات وجود دارد. بهترین راه برای تامین نیازهای ویتامین خود، خوردن یک رژیم غذایی متعادل حاوی انواع غذاها است. اگر نمی توانید نیازهای خود را تنها از طریق غذا تامین کنید، ممکن است به مکمل های غذایی نیاز داشته باشید. با این حال، قبل از مصرف مکمل ها، از پزشک یا مشاوره تغذیه خود راهنمایی بخواهید.
به عنوان یک ویتامین محلول در چربی، ویتامین D از طریق ادرار از بدن شما خارج نمی شود. اگرچه بدن شما می تواند در اثر مصرف بیش از حد مکمل ها سمی شود، اما این سمیت از غذاهای غنی از ویتامین D یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید ناشی نمی شود. حداکثر مقدار ویتامین D که بزرگسالان می توانند با خیال راحت از مکمل ها دریافت کنند 4000 واحد بین المللی (IU) در روز است. اگر از این حد تجاوز کنید، ویتامین D اضافی در خون شما باقی می‌ ماند و عوارض جانبی مانند کاهش وزن ناخواسته، بی‌ اشتهایی و ریتم غیرطبیعی قلب ایجاد می‌کند. ویتامین D اضافی می تواند سطح کلسیم خون شما را افزایش دهد و باعث آسیب به قلب، عروق خونی و کلیه شود. مصرف مقادیر کمتر – برای مثال 1000 واحد بین المللی در روز – همراه با کلسیم به صورت مکمل خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. دریافت کافی ویتامین D برای اکثر بزرگسالان روزانه 600 واحد بین المللی از طریق غذا یا مکمل ها است.ویتامین

آیا سیستم اسکلتی بدن ویتامین D تولید می کند؟

غذاها، مکمل های غذایی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D را تامین می کنند. دریافت مقادیر کافی – 600 واحد بین المللی در روز برای اکثر بزرگسالان – برای سلامت کلی حیاتی است. سیستم اسکلتی شما به ویتامین D نیاز دارد زیرا این ویتامین جذب کلسیم را تسهیل می‌کند که کلیدی برای استخوان‌ های سالم و رشد است. کبد شما، نه استخوان های شما، ویتامین D را در پاسخ به اشعه فرابنفش خورشید تولید می کند. منابع غذایی با ارزش این ویتامین عبارتند از: روغن جگر ماهی، غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون و ماهی تن و آب میوه های غنی شده و لبنیات. تخم مرغ، مارگارین و غلات غنی شده حاوی مقادیر متوسطی هستند.

دوز روزانه ویتامین D چقدر در بدن چقدر است؟

ویتامین D در بافت ها و خون بدن شما وجود دارد. اگرچه شما ویتامین D را از غذاها دریافت می کنید، اما بدن شما نیز در پاسخ به قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن را تولید می کند. ویتامین D در جریان خون شما در آزمایشات خون ظاهر می شود و عمر گردش خون نسبتا طولانی حدود 30 روز دارد. به عبارت دیگر، اگر امروز غذاها یا مکمل های غنی از ویتامین D را مصرف کنید، احتمالاً بخشی از آن به مدت یک ماه در بدن شما باقی می ماند. با این حال، مدت زمانی که ویتامین D در بافت های بدن شما باقی می ماند نامشخص است.

ویتامین

ویتامین D بسته به منبع آن و سایر عوامل مانند سلامت کلی شما و اینکه آیا ویتامین D با سایر مواد مغذی و غذاها همراه است یا خیر، با سرعت های متفاوتی وارد سیستم شما می شود. محققان ویتامین D تخمین می زنند که 5 تا 30 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر، حداقل دو بار در هفته روی دست‌ها، پاها یا پشت‌ تان بدون ضد آفتاب کافی است تا بدن شما ویتامین D مورد نیاز خود را سنتز کند. ویتامین D از غذاها و مکمل ها در طول هضم وارد کبد و بافت چربی شما می شود. اگرچه میزان هضم این ویتامین برای هر فرد متفاوت است، اما کل فرآیند هضم برای اکثر افراد 24 تا 72 ساعت طول می کشد. در این مدت، بدن شما ویتامین D و سایر مواد مغذی محلول در چربی را جذب می کند. مصرف غذاهای غنی از ویتامین D و مکمل های حاوی منابع چربی مانند روغن زیتون، ماهی سالمون یا آجیل مهم است زیرا چربی جذب را افزایش می دهد.

آیا ویتامین مفیدی برای دستگاه گوارش وجود دارد؟

مانند بقیه اعضای بدن، سیستم گوارش شما به تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری نیاز دارد. ویتامین های B و ویتامین C، با این حال، نقش های ارزشمندی در سلامت گوارش دارند. فولات یا ویتامین B9 یا اسید فولیک با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است. ویتامین B1 که تیامین نیز نامیده می شود، به بدن شما کمک می کند تا کربوهیدرات ها را در طول هضم به انرژی تبدیل کند. ویتامین B3 یا نیاسین باعث تجزیه طبیعی کربوهیدرات ها، چربی ها و الکل می شود. ویتامین B6 یا پیریدوکسین باعث هضم پروتئین می شود. آنتی اکسیدان ویتامین C جذب آهن و سلامت لثه و دندان را افزایش می دهد. برای رفع نیازهای ویتامین B، خوردن یک رژیم غذایی غنی از غلات کامل، لوبیا، غذاهای دریایی، محصولات لبنی و سبزیجات سبز برگ را پیشنهاد می شود. برای دریافت ویتامین C باید انواع میوه ها و سبزیجات مصرف کنید. بهترین منابع ویتامین C شامل مرکبات، گوجه فرنگی، توت فرنگی، فلفل دلمه ای و سیب زمینی شیرین است.

آیا سیستم لنفاوی حاوی ویتامین های محلول در چربی است؟

سیستم لنفاوی شبکه ای از مجاری، عروق، گره ها و اندام هایی است که لنف، مایع شفاف و زرد رنگ حاوی گلبول های سفید را از بافت های بدن به جریان خون شما تولید و انتقال می دهند. همچنین ویتامین‌ های محلول در چربی، از جمله A، D، E و K را انتقال می‌ دهد. پس از خوردن غذا، ویتامین‌ های محلول در چربی در گلبول‌ های چربی جذب می‌ شوند که از طریق سیستم لنفاوی شما به روده کوچک شما و به خون در گردش می‌ روند. سپس در بافت های بدن ذخیره می شوند.

ویتامین

 

ویتامین ها و روی چقدر در بدن باقی می مانند؟

بدن شما ویتامین های محلول در آب – ویتامین های B و ویتامین C – را ذخیره نمی کند زیرا در مایعات بدن حل می شوند. خوردن روزانه انواع غذاهای سالم مانند میوه ها، سبزیجات، ماهی و غلات کامل به پیشگیری از کمبود کمک می کند. ویتامین های محلول در چربی، که شامل A، D، E و K هستند، در خون شما گردش می کنند. بدن شما همچنین بسیاری از آنها را در بافت‌ های بدن ذخیره می‌ کند، و این ذخایر در یک فرد با تغذیه خوب به مدت سه ماه باقی می‌ماند. بدن شما نمی تواند روی را ذخیره کند و کلیه ها مقدار مصرف نشده را از طریق ادرار دفع می کنند. برای سالم ماندن، به منبع ثابت روی – یا 8 تا 11 میلی گرم در روز برای بزرگسالان نیاز دارید. منابع غذایی ارزشمند شامل غذاهای دریایی، گوشت و غلات غنی شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4m9r7j